سیستم عدالت کیفری انگلیس قربانیان تجاوز جنسی را نادیده می‌گیرد

11:49 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۶۵۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم عدالت کیفری انگلیس قربانیان جرایم جنسی را نادیده می‌گیرد و زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این زمینه بسیار طولانی است.

خبرگزاری میزان - مراکز بحران تجاوز جنسی که به قربانیان این جرایم حمایت و مشاوره می‌دهند، مجبور شده‌اند فهرست انتظار خود را برای افراد نیازمند خدمات و درمان در سراسر این کشور ببندند.

به گزارش «گاردین»، دلیل این امر کمبود بودجه و افزایش هزینه‌ها عنوان شده است و کمبود بودجه به این معنی است که آنها دیگر نمی‌توانند درخواست‌ها را برآورده کنند.

کارکنان مراکزی از «اسکاتلند تا سامرست» فهرست‌های انتظار را تا 18 ماه برای دسترسی به خدمات مشاوره، درمان و حمایت توصیف کرده‌اند، و برخی تصمیم به بستن فهرست‌ها به طور کلی دارند.

مرکز حمایت و مشاوره «تجاوز جنسی در انگلیس و ولز»، به «آبزرور» گفته است: حدود 14 هزار نفر منتظر خدمات در یکی از این مراکز معتبر بحران تجاوز جنسی هستند؛ این مراکز خدمات درمانی و مشاوره ارائه می‌کنند و عموما از طریق ترکیبی از بودجه دولت ملی و محلی در کنار کمک‌های مالی و اعتباری تامین بودجه می‌‎شوند.

یکی از بزرگترین مراکز بحران‌های جنسی در اسکاتلند، فهرست انتظار خود را برای بزرگسالان و بازماندگان در سیستم عدالت کیفری انگلیس در دسامبر گذشته بسته است؛ زمانی که طول مدت انتظار برای قربانیان از 18 ماه فراتر رفت.

مدیر این مرکز گفت: ما فهرست‌های خود را بسته‌ایم زیرا زمان انتظار غیرقابل قبولی است؛ اتخاذ این تصمیم دردناک است؛ یکی از دلایل کلیدی مدیریت رفاه، ایمنی و پایداری سازمان و تیم است. ما باید بتوانیم از بازماندگان حتی زمانی که منتظر هستند مراقبت کنیم.  ما ظرفیت انجام این کار را نداریم و بنابراین تصمیم گرفتیم فهرست‌های انتظار خود را ببندیم.

بر اساس گزارش بحران تجاوز جنسی، از هر چهار زن در انگلیس، یک زن در بزرگسالی مورد تجاوز یا آزار جنسی قرار گرفته است اما میزان محکومیت همچنان پایین است و تنها یک مورد از هر 100 پرونده ثبت شده توسط پلیس در سال 2021 منجر به محکومیت شده است.

 در سال 2022، فاش شد که بازماندگان خشونت جنسی در انگلیس و ولز با طولانی‌ترین انتظار برای اجرای عدالت روبرو هستند، به‌طور میانگین این روند 9 ماه طول می‌کشد تا تکمیل شود.

«رومی رهفلد»، مدیر خدمات در زمینه بحران تجاوز و آزار جنسی، که در سال گذشته بیشترین زمان انتظار را در اسکاتلند داشت، گفت: این کار بر دوش قربانیان سنگینی می‌کند؛ وقتی دیگر مکانیسم‌های مقابله‌ای دیگر کار نمی‌کنند، مردم به نقطه‌ای از بحران می‌رسند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس آزار جنسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *