اکونومیست: سیستم زندان‌های آمریکا در حال غیرانسانی‌تر شدن است

8:05 - 02 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۴۵۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های بسیاری که انجام شده وضعیت زندان‌‎های آمریکا را رو به غیر انسانی‌تر شدن توصیف می‌کنند.

خبرگزاری میزان - سیستم زندان‌های آمریکا در حال غیرانسانی‌تر شدن است و زندان‌ها کمتر از قبل شلوغ هستند، اما همچنان وضعیت آنها بدتر می‌شود.

به گزارش «اکونومیست»، زندانیان در زندان «لوگان»، یک زندان زنان در «ایلینوی»، باید شرایط بسیار دشواری را تحمل کنند؛ آشپزخانه‌ها در این زندان بسیار غیربهداشتی هستند، سقف‌ها در حال فرو ریختن هستند، بسیاری از ساختمان‌ها پر از زباله هستند، حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی اغلب خراب می‌شوند و لوله‌کشی‌ها معمولا با مشکل مواجه می‌شوند.

به گفته «لورن استامبلینگ بیر»، یک زندانی 36 ساله سابق که جولای گذشته پس از حدود یک دهه آزاد شد، وضعیت این زندان را دیوانه‌کننده توصیف کرده و می‌‎گوید داخل زندان پر از حشرات مختلف است.

شرایط زندان‌های آمریکا حتی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا وحشتناک بود؛ مانند «لوگان»، بسیاری از آنها برای چندین دهه فرسوده و شلوغ بوده‌اند.

تحقیقات فدرال در زندان‌های آلاباما در سال 2019 تجاوز جنسی، قتل و خرید و فروش مواد مخدر را افشا کرد؛ نگهبانان نه‌تنها نتوانستند از آن جلوگیری کنند بلکه گاهی درگیر آن می‌شدند.

همه‎گیری ویروس کرونا این سیستم را به سقوط نزدیک کرده است؛ «جان اوسف»، سناتور دموکرات از «جورجیا» که در ماه فوریه گذشته گروهی را راه‌اندازی کرد که بر روی شرایط زندان‌های فدرال کار کند، می‌گوید: شرایط غیرانسانی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا در همه سطوح دولتی، فدرال، ایالتی و محلی حاکم است. حتی با فروکش کردن ویروس کرونا، کمبود مزمن کارکنان نشان می‌دهد که شرایط ممکن است چندان بهبود نیابد.

بر اساس داده‌های وزارت دادگستری آمریکا، در سال 2018 تعداد مرگ و میر در زندان‌های ایالتی این کشور به بالاترین سطح از زمان شروع ثبت مرگ و میرها در سال 2001 رسیده است. اگرچه بیماری، اکثریت قریب به اتفاق را تشکیل می‌دهد، قتل‌ها و خودکشی‌ها نیز رکوردهایی را ثبت کردند.

داده‌های اولیه برای سال 2020 نشان می‌دهد که مرگ و میر در زندان‌های ایالتی و فدرال نسبت به سال پیش از آن 46 درصد افزایش یافته است؛ با توجه به سرعت گسترش کرونا در داخل زندان‌ها، جای تعجب نیست.

ممکن است خشونت نیز افزایش یافته باشد، اما تشخیص آن دشوار است، زیرا زندان‌های ایالتی اغلب اطلاعاتی در مورد آن منتشر نمی‎کنند (زندان‎های محلی، که معمولا برای مظنونین در انتظار محاکمه هستند، حتی وضعیت بدتری دارند)، بنابراین شواهد تکه‌تکه هستند. یک زندان در «سنت لوئیس» سال گذشته چهار شورش داشت، زیرا زندانیان به تاخیر در جلسات دادگاه اعتراض کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *