نشست داووس؛ به نام اقتصاد جهانی، به کام ثروتمندان غربی

14:23 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۸۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دیلی میل در گزرشی به حواشی نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس پرداخته است.

خبرگزاری میزان – نشست سالانه داووس با هزینه ورودی 18 هزار فرانک و هزینه 500 هزار فرانکی شراکت در طرح‌ها و برنامه‌ها نخستین بار در سال 1971 آغاز به کار کرد و از آن زمان همواره با انتقاد جدی مبنی بر «اولویت سود اقتصادی و تجاری و قدرت بر رفع نیازهای مردم عادی و کره زمین از سوی مقام‌های شرکت کننده» و برگزاری اعتراض در مقابل محل برگزاری نشست مواجه است.

مجمع جهانی اقتصاد یکی از سازمان‌های بزرگ سوئیس است که سالانه بیش از 80 میلیون دلار درآمد دارد؛ نشست 2023 داووس هم امسال در این شهر تفریحی برگزار می‌شود.

منتقدان این نشست که طیف گسترده ای از فعالان اقلیمی تا حقوق زنان، از فعالان ضد جنگ تا حامیان گرسنگان را در بر می‌گیرند، نشست داووس را نمایش بی نتیجه و پر هزینه ای می‌دانند که خود ناقض اصلی اهداف اعلامی اش است.

اگرچه ادعا می شود که نشست اقتصادی سالانه داووس برای حل و فصل بزرگ ترین مشکلات جهان از جمله نابرابری جنسیتی برگزار می‌شود، بررسی‌ها نشان می‌دهند که این نشست به افزایش تجارت جنسی دامن می‌زند.

براساس گزارش رسانه‌های غربی مانند «دیلی میل»، «مانی کنترل»، «گریک ریپورتر» و ... پس از افشاگری «تایمز»، هر سال همزمان با برگزاری نشست اقتصادی جهانی داووس، تقاضا برای خدمات جنسی در داووس سوئیس افزایش می‌یابد.

از جمله موضوعات مورد بحث در نشست داووس 2023 که پس از وقفه دو ساله به دلیل شیوع کرونا برگزار می‌شود، جنگ اوکراین، نرخ تورم جهانی، تغییرات اقلیمی و نابرابری‌ها هستند اما موضوع اصلی برای شرکت کنندگان همچنان به روال سال‌های گذشته دریافت خدمات جنسی و مواد مخدر در دوره ای تفریحی است.

از زمان آغاز نشست داووس 2023 که در آن 600 مدیر اجرایی و بیش از 50 رئیس دولت حضور دارند، تاکنون ده‌ها جلسه در موضوعات متنوعی مانند برابری جنسیتی، بحران مواد غذایی، تغییرات اقلیمی، ... برگزار شده اند.

«دیلی میل» به تازگی در گزارشی درباره افزایش تقاضا برای خدمات جنسی در روزهای برگزاری نشست داووس نوشت: کارگران جنسی اعزام شده توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات جنسی به داووس در همان هتل‌هایی ساکن شدند که افراد حاضر در نشست در طول اجلاس 5 روزه که از 16 ژانویه آغاز شد، در آن‌ها اتاق گرفته اند.

طبق گزارش رسانه ای جالب «اکسپرس»، با آغاز مجمع جهانی اقتصاد (WEF) 2023 در داووس، تقریبا تمام آژانس‌های اسکورت مستقر در داووس به طور کامل توسط نمایندگان WEF رزرو شدند؛ پس از این نشست نمی‌توان انتظار حل و فصل بحران‌های جهانی و اهداف اعلامی را داشت، زیرا موضوع آن گونه که تصور می‌شود، پیش نمی‌رود و برنامه چیز دیگری است که در سمت تاریک داووس جریان دارد.

موضوع افزایش تقاضای خدمات جنسی در جریان برگزاری نشست داووس موضوع جدیدی نیست و بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه ای، موضوع اقتصاد جنسی در حال تبدیل شدن به هدف اصلی برگزاری نشستی است که زیر بار انتقادات شدید قرار دارد.

روزنامه تایمز در سال 2020 گزارش داده بود که گذشته از افزایش تقاضا برای خدمات جنسی، آزار جنسی در این شهر در ایام برگزاری نشست رشد قابل ملاحظه ای می‌یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *