بیش از 300 جلسه دادرسی در 20 روز ابتدای دی ماه به صورت الکترونیک در خراسان رضوی برگزار شد

13:27 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۷۳۸
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: طی 20 روز ابتدای دی ماه سال جاری بیش از 300 جلسه دادرسی به صورت الکترونیک در حوزه قضایی مشهد و شهرستانها برگزار شده است.

خبرگزاری میزان - غلامعلی صادقی بر استمرار تلاش دستگاه قضایی با هدف افزایش ارائه خدمات حقوقی به صورت الکترونیک به شهروندان تأکید کرد.

وی با اشاره به برنامه تحول قضایی افزود: با کار جهادی و تلاش مضاعف؛ اتفاقات خوبی به نفع مردم و در راستای تسهیل ارائه خدمات حقوقی به شهروندان در حال روی دادن است و در همین زمینه در چند بخش از جمله برگزاری جلسات دادرسی به صورت الکترونیک در تمام حوزه های قضایی استان اقدامات مناسبی انجام شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تشریح اهم برنامه های مجموعه قضایی استان در راستای تسهیل دسترسی خدمات حقوقی به شهروندان گرانقدر افزود: در کنار تلاش همکاران ما در دستگاه قضایی در زمینه کنترل ورودی، کاهش موجودی و منطقی کردن زمان رسیدگی به پرونده ها با تأکید بر 3 اصل صحت، سرعت و دقت؛ اقدامات خوبی در جهت تسهیل ارائه خدمات به مراجعان صورت پذیرفته که در این میان می توان از برگزاری جلسات دادرسی به صورت الکترونیک در مشهد و شهرستانها نام برد.

صادقی گفت: در همین زمینه طی 20 روز ابتدای دی ماه سال جاری بیش از 300 جلسه دادرسی به صورت الکترونیک در حوزه قضایی مشهد و شهرستانها برگزار شده و در این بین شعبه 25 دادگاه خانواده مستقر در مجتمع قضایی شهید مطهری با بیش از 90 جلسه دادرسی الکترونیک؛ شعبه 127 دادگاه کیفری 2 مستقر در مجتمع قضایی عدالت مشهد و شعبه 1 حقوقی دادگستری شهرستان نیشابور در میان رتبه های برتر از لحاظ تعداد برگزاری جلسات رسیدگی به صورت الکترونیک قرار گرفته اند.

وی افزود: تلاش ما این است که علی رغم تنگناهای موجود تعداد برگزاری جلسات دادرسی به صورت الکترونیک با هدف کاهش مراجعات به مراجع قضایی و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات حقوقی و قضایی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *