رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قرآن سوزی در سوئد به بهانه آزادی بیان

12:06 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۵۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اسلام هراسی در سوئد براساس مبانی سیاسی و جنایی پیش می‌رود و مورد حمایت دولت این کشور قرار دارد.

خبرگزاری میزان – سوئد که تاکنون به بهانه احترام به آزادی بیان واکنشی به اقدام موهن قرآن سوزی در این کشور نشان نمی‌داد، این بار در میانه دعواهای سیاسی با ترکیه مجوز این اقدام موهن را برای شخصیت جنجالی ضد اسلام، در برابر سفارت ترکیه در استکهلم صادر کرد.

به گزارش «تی آر تی و دیلی میل»، به موازات رشد و تقویت راست گرایی افراطی در سوئد، دولت این کشور از اسلام هراسی به عنوان ابزاری سیاسی سوءاستفاده می‌کند.

دولت سوئد به راسموس پالودان، فرد افراط گرای دارای تابعیت دانمارکی – سوئدی مجوز اقدام موهن قرآن سوزی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم را داد.

پالودان، رئیس یک حزب افراط گراست که تاکنون بارها اقدام موهن قرآن سوزی را در سوئد انجام داده است؛ او در سال 2020 به دلیل انتشار ویدئوهای ضد اسلامی در رسانه‌های اجتماعی رسمی حزبش به جرم نژادپرستی به زندان محکوم شد.

او به عنوان کاربر یوتیوب که به قرآن سوزی و دعوت به اخراج مسلمانان معروف است، به تازگی نیز زیر سایه ادعای آزادی بیان اقدام توهین آمیزی علیه رئیس جمهور ترکیه انجام داد که با واکنش آنکارا مواجه شد.

اقدام دولت سوئد مبنی بر سوزاندن قرآن که به گفته کارشناسان و فعالان حقوق بشری به جنایات نفرت محور و نژادپرستی علیه مسلمانان در سوئد دامن می‌زند، در حالی صورت می‌گیرد که دعواهای سیاسی سوئد با ترکیه به سطح بی سابقه ای رسیده است.

ترکیه نیز متقابلا سفیر سوئد در آنکارا را به وزارت خارجه احضار کرد.

تاکنون انتقادات زیادی به قرآن سوزی‌های مکرر در سوئد وارد شده است، اما دولت سوئد به بهانه آزادی بیان این روند را متوقف نمی‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *