4 میلیارد تومان جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خراسان شمالی اختصاص یافت

9:58 - 30 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۲۱۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در جریان دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور با مسئولان قضایی استان خراسان شمالی با بررسی آخرین وضعیت زندانیان جرایم مالی و غیرعمد، 4 میلیارد تومان جهت کمک به آزادی این زندانیان استان اختصاص یافت.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی در دیدار با مدیرعامل ستاددیه کشور و مدیرکل زندان‌های استان، آخرین وضعیت جمعیت کیفری زندان‌های استان بویژه زندانیان موضوع محکومیت‌های مالی و جرایم غیرعمد را بررسی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، ضمن بازدید از بند نسوان زندان مرکزی بجنورد و گفت‌وگوی چهره به چهره با بانوان‌ مددجو، در خصوص تسهیل و تسریع موجبات استفاده بهتر و بیشتر آنان از تأسیسات حقوقی پیش بینی شده، از جمله «آزادی مشروط، بند باز، مرخصی و ...» دستورهای مقتضی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در این بازدید با بیان اینکه در حال حاضر در زندان‌های استان خراسان شمالی تقریبا هیچ زن دارای محکومیت های مالی و موضوع جرایم غیرعمد در بازداشت نیست، از مدیرعامل ستاد دیه کشور خواست برای امکان پذیری و تسریع در ایجاد زمینه‌های بهره‌مندی بیشتر  آن تعداد از زندانیان ‌مرد موضوع جرایم غیرعمد استان، مساعدت کنند.

وی، تلاش و اهتمام جدی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را  به عنوان یکی از سیاست‌های کلان و راهبردی قوه قضاییه برشمرد و  تاکیدکرد: اقدامات ستاد دیه در چند سال اخیر علاوه بر ترویج روحیه گذشت و بخشش در جامعه، نقش مؤثر و سازنده‌ای در کمک به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی زاده در ادامه برگزاری منظم جلسات هیئت امنای ستاد دیه خراسان شمالی را در کاهش جمعیت زندانیان دارای محکومیت‌های مالی، بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: با کمک خیران و نیکوکاران و همچنین مجموعه زندانهای استان در تلاش هستیم تا جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد را در کمترین زمان ممکن به حداقل رسانيم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در این دیدارها جایگاه کشوری خراسان شمالی را از حیث کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، مطلوب و مناسب ارزیابی کرد.

علی شمس همچنین اظهارکرد: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند یک ساختار مناسب است که با همدلی و همکاری موجود بین مجموعه قضایی و اداره کل زندان‌های استان خراسان شمالی ، در این زمینه چشم انداز خوبی برای تداوم و تقویت روند روبه رشد در سال‌های پیش رو متصور هستیم.

بررسی میدانی وضعیت زمین خریداری شده جهت ساخت ساختمان نمایندگی ستاد دیه در خراسان شمالی و اختصاص 4 میلیارد تومان جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از سایر نکات قابل توجه این دیدارها بود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: نیازمند مشارکت سازنده مردم در رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی هستیم

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *