6 محکوم به قصاص با همت مراجع قضایی قزوین به زندگی بازگشتند

9:58 - 30 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۰۶۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: با تلاش‌های گسترده مراجع قضایی استان قزوین و ایجاد سازش در 6 فقره پرونده قصاص‌نفس تمامی محکومان این پرونده‌ها با رهایی از قصاص‌نفس به زندگی بازگشتند.

علی شعبانی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات مسئولان دادگستری استان قزوین، در رابطه با تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، اظهارکرد: در کنار روحیه گذشت و صلح دوستی مردم استان قزوین، تلاش‌های مسئولان قضایی استان و مساعدت‌های معتمدان و ریش سفیدان، در ایجاد صلح و سازش و رهایی از قصاص در استان قزوین مسرت بخش بوده است.

وی با بیان اینکه مردم استان قزوین به کرامت و نجابت شهره هستند، افزود: ازاین رو تلاش‌های گسترده شورا‌های حل اختلاف استان در راستای ایجاد سازش در پرونده‌ها به نتایج بسیار خوبی ختم شده و برهمین اساس در 9 ماه گذشته با ایجاد سازش در 6 فقره پرونده قصاص نفس و جلب رضایت اولیای دم تمامی 6 محکوم این پرونده‌ها از قصاص رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین تاکید کرد: برای ماه‌های باقی مانده سال‌جاری نیز با کمک مسئولان قضایی و بررسی‌های کارشناسانه برنامه ریزی‌هایی در راستای تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

۱۹ نفر از مددجویان زندان مرکزی قزوین آزاد شدند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *