کارگروه نظارت بر پرونده‌های مسن، معوق و جریانی در دادسرای قزوین تشکیل شد

14:16 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۰۲۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از تشکیل کارگروه نظارت بر پرونده‌های مسن، معوق، جریانی و تحقیقات مقدماتی در دادسرای مرکز استان به منظور کاهش اطاله دادرسی خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی در تشریح خبر از تشکیل کارگروه نظارت بر پرونده های مسن، معوق و جریانی و تحقیقات مقدماتی در دادسرای مرکز استان قزوین اظهارکرد: کاهش اطاله دادرسی یکی از سیاست های قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی است و باید با شناسایی تمامی مواردی که در بروز اطاله دادرسی نقش دارند، در جهت کاهش آنها برنامه ریزی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در همین راستا دادستانی قزوین طرح ها و برنامه های مختلفی را در دستور کار دارد، افزود: همچنین با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در اجرای دستورالعمل رسیدگی به پرونده های معوق و تعیین تکلیف فوری آنها؛ کارگروه نظارت بر پرونده‌های مسن، معوق و جریانی و تحقیقات مقدماتی در دادسرای قزوین تشکیل شد.

رجبی تصریح کرد: این کارگروه متشکل از معاونان دادستان و برخی از همکاران قضایی، از این پس با تشکیل نشست و با برنامه ریزی مدون در جهت نظارت بر پرونده‌های مسن، معوق و جریانی در شعب و نحوه تحقیقات در پرونده‌های کیفری اقدام می کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین تاکیدکرد: بدون شک با تشکیل این کارگروه و پیگیری برنامه ها توفیقات مورد نظر از حیث تعیین و تکلیف پرونده های مسن و معوق حاصل و کیفیت تحقیات مقدماتی در شعب تحقیق نیز ارتقا خواهد یافت که تحقق این امر در نهایت منجر به کاهش اطاله دادرسی و جلب رضایت مندی شهروندان می شود.

بیشتر بخوانید:

۱۹ نفر از مددجویان زندان مرکزی قزوین آزاد شدند

انتهای پیام


برچسب ها: دادستانی کارگروه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *