اسلامی: هیچ فعالیت یا سایت معرفی نشده ‎ای نداریم/اعلام آمادگی گروسی برای سفر به ایران

12:32 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۰۱۴۴
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اعلام کرد که فعالیت یا سایت اعلام نشده ای در ایران وجود ندارد.

خبرگزاری میزان – محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها و انتقاد از تغییر مواضعی که از سوی غربی‌ها انجام می‌شود، گفت: موضوعی که در دست کار ما بوده است رفع ابهامات و پاسخگویی به آژانس است.

اسلامی اظهار کرد: موضوعی که در دستور کار ما بود، رفع ابهامات مطرح شده و پاسخگویی به اتهامات مطرح شده از سوی آژانس بوده است؛ اتهاماتی که سال‌هاست عناصر و عوامل ضد انقلاب تولید کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به بازرسی‌های مکرر آژانس از فعالیت هسته ای ایران و مذاکرات انجام شده طی 20 سال گذشته، گفت: حاصل این روند سند برجام است؛ آن‌هایی که از سند برجام خارج شدند و اکنون قصد بازگشت به آن را دارند، مجددا همان اتهامات علیه ایران را در کنار سند برجام مطرح می‌کنند؛ در صورتی که این دو موضوع نیست بلکه یک موضوع است.

وی تصریح کرد: همان طور که آژانس بارها به صراحت اعلام کرد، هیچ فعالیت یا سایت اعلام و معرفی نشده ای در ایران وجود ندارد؛ تعاملات ما با آژانس برقرار است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد سفر مدیرکل آژانس به ایران نیز گفت: گروسی برای سفر به ایران اعلام آمادگی کرده است؛ می‌بایست هماهنگی برای برنامه، محتوا و اهداف سفر از طریق تعاملات برقرار صورت بگیرد؛ در صورت نهایی شدن این موارد، سفر حتما انجام خواهد شد.

انتهای پیام/   



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *