رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری اردبیل: در بحث حمایت از هوای پاک و حفاظت از محیط زیست هیچ توجیحی بر خلاف قانون قابل قبول نیست

11:11 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۴۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با هرگونه اقدامات خلاف قانون که منجر به آسیب محیط زیست می‌شود مطابق قانون به شدت برخورد خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو با توجه به اهمیت و رسالت محیط زیست با بیان لزوم صیانت و حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: متاسفانه عمده ترین مشکلات در حوزه محیط زیست بعضاً ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولان در بحث کنترل آلایندگی‌ها به ویژه آلاینده‌های صنعتی است که منجر به آسیب‌های جدّی به محیط زیست می‌شود.

وی افزود: توجه به این امر مهم ضروری است که  قبل از هر گونه احداث پروژه‌های صنعتی مسئولان متولی، مطابق قانون عمل کرده و با انجام دقیق وظایف ذاتی خود پیوست‌های زیست محیطی را حتماً مدِّ نظر قرار دهند و هیچ توجیهی بر خلاف قانون نباید پذیرفته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح عملکرد دادگستری استان در بحث حمایت از هوای پاک و حفاظت از محیط زیست، گفت: تعیین شعبات ویژه رسیدگی به تخفات در این حوزه، استفاده از مجازات جایگزین حبس و اجرای دقیق قانون حمایت از هوای پاک و صیانت از محیط زیست از جمله مواردی است که دادگستری استان بجد آن را دنبال می‌کند.

وی با اعلام آمادگی دادگستری استان اردبیل در بحث حمایت قضایی از اقدامات قانونی دستگاه‌های متولی در امر حفاظت و صیانت از محیط زیست، گفت: با هرگونه اقدامات خلاف قانون که منجر به آسیب محیط زیست می‌شود مطابق قانون به شدت برخورد خواهد شد.

حجت الاسلم و المسلمین کثیرلو تصریح کرد: ضرورت فعال تر شدن واحدهای حقوقی دستگاه‌های مسئول در امر پی گیری و اجرای احکام صادره، استفاده از ظرفیت‌ها و لزوم هماهنگی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در امر صیانت و حفاظت از محیط زیست و نیز آگاهی دهی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص برخی از اقدامات مخرب به ویژه آتش زدن پسماندهای محصولات کشاورزی  و...  با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، نشریات و فضای مجازی می‌تواند از مهمترین اقدامات موثر در امر صیانت از محیط زیست باشد.

در ابتدای این جلسه مدیر کل محیط زیست استان اردبیل با ارائه گزارشی از حمایت‌های قضایی دستگاه قضایی استان از اقدامات قانونی اداره کل محیط زیست استان قدردانی کرد.

بیشتربخوانید

دادستان کل کشور: سرمایه ارزشمند نیروی انسانی کارآمد را خانواده سالم می‌تواند به جامعه تحویل دهد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *