24 میلیون یمنی نیازمند کمک‌های بشردوستانه

8:16 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۰۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حدود 24 میلیون نفر از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

خبرگزاری میزان - در هشتمین سال جنگ یمن، اقتصاد رو به وخامت این کشور و فروپاشی خدمات اساسی همچنان محرک اصلی نیازهای مردم در همه بخش‌هاست.

به گزارش نهاد حقوق بشری «انتصاف»، شرایط بحرانی آب و بهداشت، کودکان را در معرض خطر بیشتر سوء تغذیه، وبا و مرگ ناشی از عفونت‌ها و بیماری‌های رایج قرار می‌دهد.

 تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی در سال‎های 2021 و 2022 منجر به تلفات بیشتر غیرنظامیان، افزایش آوارگی و اختلال بیشتر در خدمات عمومی این کشور شد.

 بیش از 23.4 میلیون نفر (از جمله 12.9 میلیون کودک) به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند.

یمن با بیش از 4.3 میلیون آواره داخلی از سال 2015، همچنان میزبان یکی از بزرگترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

 ادامه این روند همراه با محاصره ائتلاف سعودی و اختلال در واردات سوخت از طریق بندر الحدیده، پیامدهای قابل توجهی بر جریان عرضه مواد غذایی و سوخت، از جمله برای اهداف بشردوستانه دارد.

سازمان ملل: 21.6 میلیون یمنی در سال 2023 به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

«مارتین گریفیتس»، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امداد اضطراری، طی نشستی در شورای امنیت سازمان ملل گزارش داد که در سال 2023 بیش از 21.6 میلیون نفر از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه  و خدمات حفاظتی نیاز خواهند داشت؛ اگرچه این رقم خیره کننده است، اما واقعیت یا میزان رنج مردم را به درستی بیان نمی کند.

وی در اظهارات خود از کشورهای جهان خواست تا به اقدامات و حمایت‌‎های بشردوستانه خود در یمن ادامه دهند.

«گریفیتس»، یادآور شد: این ارقام انتخاب‌های غیرممکنی که والدین در تلاش برای تغذیه فرزندانشان انجام می‌دهند را بازگو نمی‌کند؛ داستان آن خانواده‌هایی را که هر سال امیدشان برای بازگشت به خانه کمرنگ‌تر می‌شود را برای ما تعریف نمی‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *