۵ محکوم به قصاص استان کرمان در ۹ ماهه امسال با جلب رضایت اولیای دم به زندگی بازگشتند

15:03 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۳۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان کرمان گفت: در ۹ ماه امسال حدود ۹ هزار ۲۰۰ پرونده در شرق استان منتهی به صلح و سازش شده و ۵ نفر که حکم قصاص داشته اند نیز با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافته اند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه سفر دو روزه به شرق استان اظهار کرد: باغشهرهای بم و اطراف آن ذخیره ای است که سالها حفظ شده و باید از تغییر کاربری آنها جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سازمان های مسئول باید وظیفه خود را در زمینه حفاظن از باغشهر بم انجام دهند و دستگاه قضایی نیز حمایت های لازم را در دستور کار خود دارد.

وی در ادامه سخنان خود به بازدید پنج ساعته از صنایع خودروسازی بم اشاره و بیان کرد: تلاش می شود که مشکلات موجود این بخش ها نیز براساس قانون برطرف شود.

رئیس دادگستری استان کرمان، ارزیابی دقیق روند ارایه خدمات قضایی در شرق استان و بررسی نقاط ضعف و قوت آن را از دیگر برنامه های سفر دو روزه به شرق استان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اینکه فرهنگ صلح و سازش در شرق استان نهادینه است، یادآور شد: در ۹ ماه امسال حدود ۹ هزار ۲۰۰ پرونده در شرق استان منتهی به صلح و سازش شده و ۵ نفر که حکم قصاص داشته اند نیز با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافته اند.

وی با اشاره به این مطلب که روند میانگین صلح و سازش در شرق استان نسبت به سایر نقاط استان بالاتر است، گفت: ۵۴ درصد پرونده های قابل مصالحه در شرق استان به صلح و سازش ختم می شود که از میانگین ستانی بالاتر است که می تواند تا ۷۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *