رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حبس ده‎ها اسیر فلسطینی در زندان‎های رژیم صهیونیستی در ربع قرن گذشته

11:07 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۹۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض حقوق اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با شدت و حدت ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – بیش از 40 اسیر فلسطینی بیش از 25 سال گذشته را به صورت مستمر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برده و می‌برند.

به گزارش «نبض»، 41 اسیر فلسطینی ربع قرن گذشته را به صورت مستمر در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کردند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی گزارش داد که 41 اسیر فلسطینی بیش از ربع قرن را به طور مستمر در زندان‎های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی سپری کرده و هنوز پشت میله‌های زندان به سر می‌برند.

همه اسرای فلسطینی مذکور در حال گذراندن حبس ابد یا حبس ده‌ها ساله هستند.

با ورود دو اسیر فلسطینی اهل نابلس به بیست و ششمین سال متوالی حبس، فهرست اسرای فلسطینی که بیش از یک ربع قرن را به طور مستمر در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده اند، افزایش یافت.

گزارش مرکز مطالعات اسرای فلسطینی با بیان این که اسرایی که قبل از توافق اسلو بازداشت شده بودند، همگی بیش از 25 سال حبس را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذراندند، اعلام کرد که در این میان این اسرا یک رئیس دانشگاه حضور دارد.

ماهر یونس یکی از اسرای فلسطینی است که قرار است در ماه میلادی جاری پس از گذراندن 40 سال حبس در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شود.

فعالان حقوق بشر می‌گویند که ادامه بازداشت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی برای چندین دهه مایه شرمساری جامعه جهانی و موضوعی بی سابقه در تاریخ معاصر است؛ ضمن این که اسرای فلسطینی از شرایط نامطلوب در زندان‌های صهیونیستی رنج فراوانی می‌برند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *