هوای سرد پدیده غالب در نواحی شمالی/ نفوذ سامانه بارشی جدید از سه شنبه

9:22 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۴۶۲۱
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به نواحی غربی کشور شاهد بارش در این مناطق و برخی نواحی مرکزی کشور هستیم و این بارش ها در مناطق جنوب غرب کشور همراه با وزش باد و رگبار و  در مناطق سردسیر به شکل برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه گستره این سامانه بارشی فردا اغلب نقاط کشور را در بر می‌گیرد، ادامه داد: بارش ها در نواحی ساحلی دریای خزر به صورت پراکنده هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز دوشنبه برای نواحی شمال شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود، افزود: با ورود سامانه بارشی جدید دیگری از روز سه شنبه برای مناطق جنوب وجنوب غرب کشور بارش انتظار می‌رود.

وی با اشاره اینکه توده هوای سرد طی 2 روز آینده پدیده غالب در نقاط شمالی کشور است، اظهار کرد: آبهای خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر طی چهار روز آینده متلاطم و مواج است.

رفیعی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: هوای تهران امروز صاف همراه با غبار محلی است و بعد از ظهر افزایش ابر دارد. کمینه دمای پایتخت امروز منفی ۴ درجه و بیشینه دمای آن به مثبت ۲ درجه می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی سردترین نقطه کشور را فریمان در استان خراسان رضوی با دمای ۲۴ درجه زیر صفر اعلام کرد و گفت: امروز صبح سردترین مراکز استان شهرکرد و مشهد با ۱۸ درجه زیر صفر بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *