دسترسی ۱۳۲ انبار بزرگ بندر شهید رجایی در سامانه جامع انبارها ایجاد و ثبت شد

18:05 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۲۱۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در جریان سفر استانی رئیس سازمان بازرسی به استان هرمزگان، دسترسی ۱۳۲ انبار بزرگ بندر شهید رجایی در «سامانه جامع انبارها» ایجاد و ثبت شد.

خبرگزاری میزان - در جریان سفر استانی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به هرمزگان، دسترسی ۱۳۲ انبار بزرگ بندر شهید رجایی در «سامانه جامع انبارها» ثبت و ایجاد شد.

با اقدام فوق یکی از دستاوردهای سفر استانی رئیس محترم قوه قضاییه به استان هرمزگان محقق و از امروز تعداد ۵۲ انبار با مساحت ۴۳۵ هزار مترمربع و ۸۰ انبار روباز با مساحت ۸۰۰ هکتار و با ظرفیت ۱۴۵ میلیون تن کالا به سامانه ملحق شد.

ذبیح اللّه خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم اظهار کرد: با پیگیری های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، مدیرکل بازرسی استان و مسئولین دستگاه های اجرایی، خوشبختانه انبارهای بزرگ مستقر در بندر شهید رجایی بندرعباس به سامانه جامع انبارها متصل شدند.

وی تصریح کرد: در نتیجه این اقدام، تعداد ۱۳۲ انبار موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس در سامانه جامع انبارها ثبت شده‌اند و فرآیند نظارت بر آنها آغاز شده است.

خدائیان در ادامه افزود: از این تعداد انبار متصل شده به سامانه جامع انبارها، ۵۲ انبار مسقف به مساحت ۴۳۵ هزار مترمربع و ۸۰ انبار روباز نیز به مساحت حدود ۸۰۰ هکتار و با ظرفیت ۱۴۵ میلیون تن کالا به این سامانه ملحق گردید.

خدائیان همچنین با اشاره به اینکه اتصال این انبارها به سامانه جامع انبارها چند اثر مهم دارد، بیان داشت: این موضوع از ایجاد فساد جلوگیری می نماید و در نتیجه آن مشخص می‌شود که محموله های کالا چه زمانی وارد بندر می شوند و چه زمانی ترخیص خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه نوع و میزان کالاها نیز در نتیجه این اتصال مشخص می شود، گفت: اثر دیگر الحاق انبارهای بندر شهید رجایی به سامانه جامع انبارها، تسریع در انجام امور و رونق تجارت می باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از تجار از طولانی شدن روند ورود و خروج کالاهایشان گلایه مند بوده اند، با ایجاد شفافیت از طریق اتصال انبارهای بندر شهید رجایی به سامانه جامع انبارها و همچنین نظارت مسئولان گمرک و بنادر و مراجع نظارتی درون این دستگاه ها و مراجع نظارتی برون دستگاهی، سرعت انجام کار افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: با نظارتی که از طریق این سامانه بر انبارهای مستقر در بندر شهید رجایی بندرعباس صورت خواهد گرفت از هرگونه فساد پیشگیری خواهد شد که بر این اساس از تلاش های متولیان امر تشکر می کنیم.

بیشتربخوانید

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: تکالیف مدیران در حوزه مدیریت منابع آب مطالبه جدی دادگستری استان است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *