رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: تکالیف مدیران در حوزه مدیریت منابع آب مطالبه جدی دادگستری استان است

17:57 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۲۰۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: باید از حفر چاه‌های غیرمجاز که سفره‌ها و ذخائر آب‌های زیرزمینی را از بین می‌برد جلوگیری و با خاطیان برخورد قاطع شود.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان با تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) گفت: اهل بیت عصمت و طهارت گنجینه‌ای عظیم است که خداوند متعال برای هدایت بشریت خلق کرده است و حضرت زهرا(س) گل سرسبد اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با تبریک انتصاب مدیر کل جهادکشاورزی استان و تقدیر از زحمات کرامتی مدیرکل سابق، گفت: امید است جهاد کشاورزی استان با رویکردی جدید مدیریت امور کشاورزی نگرش مناسب به مقوله تغییر نوع کشت و همچنین آبیاری اراضی و باغات کشاورزی و مکانیزه کردن آن‌ها، تغییرات تاثیرگذار و مهمی در صنعت کشاورزی استان اتفاق بیافتد و صنعت کشاورزی به سمت و سوی علمی و فناورانه حرکت کند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به مقوله مدیریت منابع آب در استان، اظهار کرد: این موضوع در استان در طول سال‎ها مغفول افتاده و می باید به صورت جدی مورد توجه همگانی قرار گیرد.

وی از مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تکالیف مدیران مرتبط با حوزه مدیریت آب را به جد پیگیری کند و از مسئولان مربوطه تکالیف محوله قانون را در باب صیانت از ذخایر و منابع آبی استان مطالبه کند.

عتباتی با اشاره به بازدید اخیر از تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، بیان کرد: باید تمامی مسیرهای انتقال آب به دریاچه ارومیه مورد حفاظت جدی قرار گیرد و از تعرض به آب‌هایی که جهت احیای دریاچه منتقل می‌شود جداً پرهیز شود.

وی با اشاره به چاه‌های غیرمجاز هم در سطح استان اذربایجان غربی، گفت: باید از حفر چاه‌های غیرمجاز که سفره‌ها و ذخائر آب‌های زیرزمینی را از  بین می‌برد جلوگیری و با خاطیان برخورد قاطع شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به اصراف در مصرف انرژی و اینکه تعدادی از افراد مصرف نیروی برق، آب، گاز و سایر موارد رعایت نمی‎کنند و موجب صرف بیهوده این منابع انرژی می‌شوند، مدیریت مصارف انرژی را خواستار شد.

وی با بیان اینکه ید مسئولان در منصب خود امانی هست و نسب به اموال، اختیارات و مسئولیت‌های سپرده شده امانتدار هستند و باید در حفظ این امانت‌‎ها مثل یک امین خوب عمل کنند و در انجام وظایف محوله به نحو شایسته عمل کنند و این عمل ظهور و بروز داشته باشد تا مردم کارکرد خادمان خود را ببینند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال اجرایی هستند و دستگاه‌ها باید نسبت به اجرای آن اهتمام ورزند.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی بیش از یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارد، گفت: یک پویایی و تحرک در جهاد کشاورزی استان اتفاق بیافتد خصوصاً در جلوگیری و پیشگیری از تفکیک و تغییر کاربری اراضی زراعی نگاه ویژه و اقدامات موثر انجام گیرد.

مجیدی ادامه داد: مقررات مربوط در حوزه کشاورزی باید به نحو شایسته و دقیق و یکسان در سطح استان اجرا شود خصوصاً بحث اجرای احکام صادر شده باید با قاطعیت اجرا شود و دستگاه قضایی از اقدامات قانونی حمایت می‌کند.

وی چالش‌های حوزه منابع طبیعی را هم برشمرد و گفت: باید مقررات مرتبط با صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و ملی به نحو شایسته و بایسته اجرایی شود.

بیشتربخوانید

ماموریت‌های ویژه سازمان بازرسی کل کشور برای رفع چالش‌‎های مجتمع کشتی سازی ایزوایکو

انتهای پیام/


برچسب ها: ارومیه ارومیه آب آب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *