رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشدید محدودیت‌ها علیه زندانیان در زندان‌های بحرین

14:40 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۹۴۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارشی جدید درباره زندان‌های بحرین نشان می‌دهد که زندانیان در شرایط بسیار بحرانی قرار دارند.

خبرگزاری میزان – یک منبع آگاه می‌گوید که رژیم آل خلیفه به نوعی ایحاد وحشت میان اسرا در زندان‌های بحرین ادامه می‌دهد.

به گزارش «thecradle»، گزارشی که به تازگی منتشر شده، نشان می‎‌دهد که ده‌ها زندانی در زندان «جو» بحرین به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تحت انواع شکنجه‌های فیزیکی قرار گرفته‎اند.

بر اساس این گزارش که از سوی یک شبکه تلویزیونی لبنانی، منتشر شده، نگهبانان این زندان در جنوب «منامه»، پایتخت بحرین، 14 زندانی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند که برخی از آنها از ناحیه سر آسیب دیدند.

این منبع ابراز امیدواری کرده که این پرونده در دادگاه‎های داخلی و بین‎المللی مورد رسیدگی قرار گیرد و زندانیان در زندان‎ها و بازداشتگاه‌های سراسر بحرین کمتر مورد بدرفتاری قرار گیرند.

یک گروه حقوق بشری در سپتامبر گذشته درباره «شرایط غیرانسانی» در زندان «جو» بحرین ابراز نگرانی کرده و گزارش داد که زندانیان مورد آزار و اذیت‌های مختلف جسمی و روانی قرار گرفته‌اند.

به گفته مرکز حقوق بشر بحرین (BCHR)، زندانبانان تاکتیک‎های آزار و اذیت و اجبار خود را علیه زندانیان عقیدتی تشدید کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات بحرینی تدابیر محدود کننده را علیه «عبدالهادی الخواجه»، فعال بحرینی که در زندان به سر می‎برد، تشدید کرده‌اند.

این فعال بحرینی در سال 2011 به زندان افتاد و در 16 نوامبر 2022 به دلیل سه اتهام جدید محاکمه شد؛ بنا به گزارش‎ها، وی به خانواده خود گفته که اتهامات جدید مربوط به اعتراضات وی به شرایط بد در زندان جو، پس از گذشت 12 سال از محکومیتش است.

علاوه بر این در ژوئن 2022، شیوع سل ریوی (TB) در زندان مرکزی جو گسترش یافته و شرایط را برای زندانیان دشوارتر کرد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که مقامات زندان‌های بحرین در خصوص ارائه مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی برای زندانیان به خصوص در دوره شیوع سل، کوتاهی کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *