امیرعبداللهیان: توسعه همکاری‎های ایران و سوریه در حوزه‎های اقتصادی ضرورتی اجتناب ناپذیر است

22:43 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۸۶۸۷
معاون وزير خارجه سوريه در جریان سفر به تهران با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان - در دیدار «ایمن سوسان»، معاون وزیر خارجه سوریه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان ، توسعه روابط فیمابین و اخرین تحولات سوریه و منطقه مورد گفتگو قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار بر اهمیت روابط ممتاز جمهوری اسلامی ایران و سوریه و همکاری‎های نزدیک دو کشور برای برقراری ثبات، امنیت و آرامش در منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت ارتقای مناسبات دو کشور در حوزه‎های مختلف، توسعه همکاری‎ها در حوزه‎های اقتصادی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای دو کشور به منظور بهره گیری از ظرفیت‎های موجود دانست.

معاون وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و نقش ویژه ایشان در مبارزه با تروریسم در سوریه و منطقه را گرامی داشت و با قدردانی از حمایت‎های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مقابله با تروریسم و افراط گرایی و کمک به حل و فصل سیاسی بحران سوریه، بر روابط ممتاز فیمابین که بر پایه دیدگاه راهبردی مقامات عالیه دو کشور پایه ریزی شده است، تاکید کرد و وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان آخرین تحولات روند سیاسی حل بحران سوریه قرار داد.

پیشتر معاون وزیر خارجه سوریه و مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان ضمن دیدار با یکدیگر بر لزوم تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه و هماهنگی‌های دو کشور در صحنه منطقه‌ای و بین المللی تاکید کردند.

در این ملاقات دو طرف آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه و تحولات سیاسی و بین المللی سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

«خاجی»، همچنین در این دیدار ضمن استقبال از گشایش‌های موجود در روابط خارجی و تقویت ثبات و امنیت در سوریه، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از سوریه همچون دوران مبارزه با تروریسم به ویژه بازسازی این کشور با مشارکت شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی از جمله موسسات خصوصی تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه نیز از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه قدردانی و بر لزوم تداوم این کمک‎ها تصریح کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *