دادگستری گلستان به ایمن سازی نقاط حادثه خیز استان ورود کرد

12:28 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۷۴۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از این پس دادگستری استان در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم، فرآیند ایمن سازی مناطق حادثه خیز در داخل شهرها و جاده‌های استان را رصد و گزارش گیری می‌کند و در صورت کوتاهی مسئولان، درتشکیل پرونده ترک فعل برای مدیران تعلل نخواهیم کرد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در جلسه امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با ابراز تاسف از آمار بالای حوادث ترافیکی در استان گلستان گفت: فقط در یک دهه گذشته 4 هزار نفر در جاده های درون شهری و برون شهری استان در تصادفات جان باخته اند که بیشتر آنها بین 18 تا 50 ساله بودند و به روایت آمار، نیمی از آنها هم موتورسیکت سواران هستند که بیشترشان نیز به علت نداشتن کلاه ایمنی، بر اثر ضربه به سر فوت کرده اند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در همین مدت 70 هزار نفر دیگر از هم استانی ها هم، در تصادفات مصدوم شده اند.

وی افزود: بر اساس اعلام پلیس و راهداری، بیشترین تصادفات استان و مرگ و میرهای ناشی از آن، در 153 نقطه حادثه خیز رخ می دهد که نیازمند ایمن سازی است. متاسفانه بر اساس آنچه اعلام شده، تاکنون فقط 18 نقطه از این مناطق ایمن سازی شده است که قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری گلستان: مطالبات بخش تولید از باب ترک فعل‌ها در دستگاه قضایی گلستان پیگیری می‌شود

آسیابی با تاکید بر این که نبود بودجه و امکانات، توجیه خوبی برای کُندی ایمن سازی این مناطق نیست، گفت: از این پس دادگستری استان در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم، فرآیند ایمن سازی مناطق حادثه خیز در داخل شهرها و جاده های استان را رصد و گزارش گیری می کند و در صورت کوتاهی مسئولان، در تشکیل پرونده ترک فعل برای مدیران تعلل نخواهیم کرد.

وی افزود: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی در حوزه روشنایی راهها، خط کشی و آزادسازی حریم جاده ها انجام شده است اما رفع نقاط حادثه خیز نیاز به تلاش مضاعف دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نقاط حادثه خیز به تفکیک شهرستان ها مشخص شده و در نشست های بعدی مدیران متولی شهرستانی هم باید گزارش اقدامات خود، برای ایمن سازی این مناطق را ارائه کنند.

حسین زارعی، مدیر کل پزشکی قانونی گلستان هم در جلسه امروز گفت: در 9 ماهه امسال 406 گلستانی در تصادفات جان باختند که 36 درصد آنها راکبان موتورسیکلت و 23 درصد عابران پیاده بوده اند.

وی گفت: ضربه به سر با 46 درصد بیشترین علت مرگ و میرهای تصادفات استان را تشکیل می دهد که نشان دهنده استفاده نکردن موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی است.

شورای پیشگیری از وقوع جرم استان امروز با موضوع بررسی حوادث ترافیکی در دادگستری برگزار شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: گلستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *