پروژه های فعال شهرک سینمایی تلویزیونی ایران و امکان بازدید گردشگران

13:41 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۰۳۴
مدیر شهرک سینمایی تلویزیونی ایران از استقبال چشمگیر مردم از بازدید این مجموعه خبر داد و گفت: خیابان لاله‌زار که از قسمت‌های مهم و اصلی شهرک سینمایی محسوب می‌شود، در حال بازسازی است.

خبرگزاری میزان - مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (علی حاتمی) گفت: بعد از مدتی که به دلیل شیوع کرونا و ساخت و سازهای وسیع پروژه‌های تاریخی همچون سریال «سلمان فارسی» و بازسازی یک سری از لوکیشن‌ها، بازدید عمومی در شهرک غزالی مدتی متوقف شده بود، بار دیگر بازدید گردشگران از 21 آذرماه 1401 فراهم شده است.

مدیر شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (علی حاتمی) با اشاره به استقبال خوب و چشمگیر مردم در این مدت افزود: روزانه بین 200 تا 300 نفر از شهرک سینمایی بازدید می‌کنند و این عدد در ایام پایان هفته و تعطیلات به حدود هزار نفر نیز می‌رسد و مکان‌هایی هم برای ارائه خدمات به گردشگران فراهم شده است.

میرچی ادامه داد: در این دوره تعامل بسیار خوبی میان شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (علی حاتمی) و دانشگاه‌های هنر شکل گرفته است و بازدید برای دانشجویان مرتبط با رشته‌های سینما و تلویزیون به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

مدیر شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (علی حاتمی) تاکید کرد: در این دوره همچنین موزه عروسکی که برای بسیاری حالت نوستالژی دارد، برای مخاطبان بازگشایی شده است و عمده عروسک‌هایی که در سیما فعالیت داشتند، در این موزه جمع‌آوری و برخی هم بازسازی شده‌اند.

میرچی تصریح کرد: هم اکنون سه پروژه فعال سینمایی «آیینه» به تهیه‌کنندگی علی اوجی و کارگردانی و نویسندگی محمود کلاری، «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و تهیه‌کنندگی فتح‌الله جعفری جوزانی، «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران در حال انجام است.

وی ادامه داد: سریال های تلویزیونی «نائله» به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی، سریال الف ویژه «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری در داخل شهرک فعال هستند و امکان بازدید گردشگران از پروژه های سینمایی و سریال ها با هماهنگی تهیه کننده ها مقدور است.

همچنین لوکیشن‌های پروژه حضرت سلمان و کارگاه های ساخت دکور، لباس این پروژه در شهرک سینمایی دایر است.

مدیر شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (علی حاتمی) ادامه داد: استودیوهایی هم در چند ماه اخیر برای برنامه های تلویزیونی طراحی کردیم که برنامه هایی همچون «نگاتیو» و «نگاتیوپلاس» شبکه مستند، «آچار» و «توپ طلایی»، مجموعه عروسکی «خارج از محدوده» شبکه آموزش، «کاری کارتونیه» شبکه یک، «ساعت صفر» شبکه امید، «دیدی نو» شبکه نسیم، «بالان» شبکه دو و «هشت در هفت» در این مجموعه فعالیت دارند.

میرچی با بیان اینکه خیابان لاله زار را سازمان صداوسیما با حفظ هویت و اصالت سازه‌هایی که ۴۰ سال قبل توسط زنده یاد حاتمی بنا شده، ترمیم می‌کند، درباره مرمت این خیابان تاریخی توضیح داد: خیابان لاله زار این شهرک که یادگار زنده یاد علی حاتمی است با همان اصالت و هویت زنده یاد علی حاتمی و خاکدان از 9 ماه گذشته در حال مرمت است و تا عید نوروز حدود 70 درصد کار ترمیم آن به اتمام خواهد رسید و ان شالله در ایام نوروز گردشگران می توانند از قسمت هایی از آن بازدید کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی جلساتی با شهرداری تهران قرار شده است تا عید نوروز یک ایستگاه تاکسی در ایستگاه های متروی چیتگر و وردآورد راه اندازی شود تا علاقه مندان به بازدید از شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (علی حاتمی) بتوانند راحت تر به این مکان تردد کنند.

میرچی همچنین خاطرنشان کرد: طبق روال نوروزهای گذشته، پیش بینی ما این است شمار گردشگران در نوروز افزایش قابل توجهی یابد. از همین رو اقداماتی برای راه اندازی سایت انجام دادیم که ان شالله در بهمن ماه راه اندازی خواهد شد و علاقه مندان می توانند از طریق سایت و فضای مجازی نام نویسی کنند.

گفتنی است در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (علی حاتمی) فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی متعددی نظیر «سربداران»، «امام علی (ع)»، «مریم مقدس»، «کیف انگلیسی»، «شب دهم»، «مردان آنجلس» و ... ساخته شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *