نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس: صدور احکام اعدام در قوه قضاییه کاملا منطبق با قانون و متناسب با جرایم است

13:46 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۰۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نائب رئیس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق قانون اعدام جزای افرادی است که موجب ترس بین مردم و اخلال در امنیت جامعه می شوند وصدور احکام اعدام در قوه قضاییه کاملا منطبق با قانون و متناسب با جرایم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با صدور احکام اعدام توسط مراجع قضایی قوه قضاییه، با اشاره به حضور برخی افراد در خیابان‌ها تحت تاثیر شبکه‌های معاند، اظهارکرد: اینکه عده‌ای با تصمیم قبلی وکاملا مغرضانه با سلاح به خیابان بیایند و مرتکب جنایت شوند، غیرقابل بخشش است.

نائب رئیس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت تعدادی از حافظان امنیت از جمله شهیدان الله‌وردی و روح االله عجمیان، افزود: کسانی که مرتکب این جنایات شده و با سلاح جان افرادی را گرفته‌اند طبق قانون مجازات اسلامی کشور باید مجازات شوند.

وی با بیان اینکه ماده 278 قانون مجازات اسلامی به این افراد حکم فساد فی الارض می دهد، اضافه کرد: طبق قانون جزای افرادی که موجب ترس بین مردم و اخلال در امنیت جامعه می شوند جاری شدن حکم اعدام است.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی بیان کرد: امکان ندارد افرادی که تعداد زیادی را شهید و هزاران انسان بیگناه را مجروح کرده‌اند تشویق و یا به حال خود رها کرد.

نائب رئیس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی همچنین صدور احکام اعدام در قوه قضاییه را کاملا منطبق بر قانون مجازات اسلامی که متناسب با جرایم تدوین شده دانست و گفت: قطعا افرادی که با انواع سلاح موجب ایجاد هراس در بین مردم و ناامنی جامعه شده‌اند شامل این مجازات می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

یک مدرس دانشگاه: با دلسوزی برای جانیان، امنیت جامعه به خطر می‌افتد

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *