یک مدرس دانشگاه: با دلسوزی برای جانیان، امنیت جامعه به خطر می‌افتد

12:24 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۸۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
یک پژوهشگر اجتماعی و مدرس دانشگاه، گفت: دلسوزی برای مجرمانی که جان انسانهای بیگناه را می گیرند سنگ بنای امنیت جامعه را به خطر می اندازد.

فرشته روح افزا در گفت‌وگو با میزان، درخصوص صدور احکام جدید در قوه قضاییه و تاثیر آن بر اجتماع، اظهارکرد: قوه قضاییه یک بخش حاکمیتی مستقل و وزنه قضایی کشور است که رسیدگی به جرم و جنایت در آن انجام می شود.

وی با بیان اینکه اگر فردی به هر دلیلی مرتکب جرم و جنایت شود دستگاه قضایی نمی تواند از آن چشم پوشی کند، افزود: صدور احکام اعدام های اخیر در مراجع قضایی برای اغتشاشگران با اعتراف صریح و دلایل مستند انجام شده است.

این مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر اجتماعی با بیان اینکه برای حفظ امنیت جامعه مرتکبان جرم و جنایت باید سزای اعمال خود را ببینند، اضافه کرد: صدور احکام اخیر از سوی مراجع قضایی قوه قضاییه برای برقراری امنیت در جامعه، بدون جبهه گیری و بواسطه وظیفه ذاتی و حتی توام با رافت اسلامی بوده است.

روح افزا با اشاره به اعتراف مجرمان محکوم به اعدام و وجود فیلم وقوع جنایت و صحنه جرم، گفت: دلسوزی برای مجرمانی که براحتی می توانند جان انسانهای بیگناه را بگیرند سنگ بنای امنیت جامعه را به خطر می اندازد.

بیشتر بخوانید:

اعترافات صریح محمد حسینی مبنی بر وارد کردن سه ضربه چاقو به بدن شهید عجمیان در دادگاه
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *