یک هزار و 625 رای جایگزین حبس در دادگستری استان یزد صادر شد

11:16 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۵۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری یک‌هزار و 625 رای جایگزین حبس توسط همکاران قضایی استان یزد صادر شده است.

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اقدامات دادگستری استان یزد در راستای کاهش جمعیت کیفری، اظهار کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، کاملا قانونی و دارای آثار و پیامدهای مثبت بسیاری است زیرا اجرای مجازات‌های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را نیز به گونه‌ای چشمگیری کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه اجرای مجازات‌های جایگزین حبس به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تا حدودی رفع ایرادهای حبس منجر می‌شود، افزود: علاوه بر آن جلوگیری از ورود مرتکب به محیط و فضای جرم زای زندان و برچسب مجرمانه خوردن می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تصریح کرد: در راستای بخشنامه‌های رئیس قوه قضاییه و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ازهمکاران قضایی استان خواسته شده تا درجهت تحقق اهداف پیش بینی شده در این دستورالعمل، زمینه کاهش جمعیت کیفری و بازگشت مجرمین به جامعه را فراهم کنند.

دهشیری، همچنین عنوان کرد: در نیمه نخست سال‌جاری یک‌هزار و 625 رای جایگزین حبس از سوی همکاران قضایی استان یزد صادر شده و 212 محکوم نیز با استفاده از پابند الکترونیک از نعمت آزادی برخوردار شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲ زندانی استان یزد با پابند الکترونیک آزاد شدند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *