پویش «به احترام حاج قاسم گذشت می‌کنم» موجب رهایی 16 محکوم از قصاص نفس و آزادی 3 هزار زندانی شد

10:42 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۳۰۹
رئیس توسعه حل اختلاف از رهایی 16 محکوم از قصاص نفس و آزادی 3 هزار زندانی در قالب رویداد ملی «به احترام حاج قاسم گذشت می‌کنم» خبر داد.

خبر گزاری میزان - با توجه به اهمیت ایجاد سازش و مصالحه بین مردم با استفاده از ظرفیتهای ملی و مذهبی، مرکز توسعه حل اختلاف کشور و ستاد ملی صبر در راستای ایجاد صلح و سازش همزمان با مناسبت‌های مختلف بویژه مناسبت‌های مذهبی با همکاری ستادهای صبر استانی اقدام به برگزاری پویش‌های مختلف مردمی ، از جمله پویش‌های «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» و «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در سال‌جاری کرده است.

در ادامه پویش‌های سال جاری، با توجه به ارادت مردم به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و استفاده از این ظرفیت ملی جهت ایجاد سازش بین مردم، رویداد «به احترام حاج قاسم گذشت می کنم» از ۱٢ دی ماه و در آستانه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور رونمایی شده و آغاز به کار کرد.

خبرگزاری میزان، در خصوص «هدف، زمان و نتایج» برگزاری این رویداد ملی با حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت‌و گوی زیر را ترتیب داده است.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در رابطه با اهداف برگزاری رویداد «به احترام حاج قاسم گذشت می‌کنم» با بیان اینکه یکی از جلوه‌های عدالت ترمیمی، تلاش برای حل و فصل اختلافات از طریق صلح و سازش است، افزود:  با حصول سازش، ارتباطات خانوادگی، حرفه‌ای و اجتماعی از هم‌ گسیخته مجدداً احیا می‌شود.

وی افزود: بنابراین برای تحقق سازش لازم است از تمام ظرفیت های «مذهبی، ملی، اجتماعی، فرهنگی و ...» بهره برد.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، ارادت ویژه مردم کشور به شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی را یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها دانست تا کسانی که حقی بر گردن دیگران دارند به نیت این شهید عزیز که همه مردم کشور را عضوی از خانواده خود می دانست، از حق خود گذشت کنند و زمینه برای احیای پیوندهای آسیب دیده اجتماعی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی زمان برگزاری این رویکرد ملی را در محدوده زمانی شهادت سردار سلیمانی تا هجدهم دی ماه (سالگرد دفن شهید سلیمانی) اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این پویش تاکنون شرایط جلب رضایت اولیای دم 16 فقره پرونده و رهایی محکومان این پرونده ها را از قصاص نفس فراهم کرده است، از آزادی 3 هزار زندانی در قالب این پویش خبر داد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در خصوص اطلاع رسانی از برگزاری این رویکرد ملی جهت جلب مشارکت عموم مردم نیز با اشاره به اطلاع رسانی از طریق ستادهای صبر استانی، اضافه کرد: با توجه به این‌که موضوع مربوط شاکیان خصوصی است که واسطه شکایت آنها، اشخاصی در حبس یا بازداشت بوده‌اند، اقدام و اطلاع رسانی با همکاری «روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور و معاونان توسعه حل اختلاف، مراجع قضایی، شعب شوراهای حل اختلاف، سازمان زندان‌ها، ستاد دیه و ...» نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

پویش «به احترام حاج قاسم گذشت می‌کنم» منجر به رهایی از قصاص ۵ نفر شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *