پویش «به احترام حاج قاسم گذشت می‌کنم» منجر به رهایی از قصاص 5 نفر شد

9:31 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۰۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران از اعلام رضایت قطعی اولیای دم در ۵ فقره پرونده اجرایی قصاص نفس در راستای اجرای پویش به احترام حاج قاسم گذشت می‌کنم، خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اکبری از اعلام رضایت قطعی اولیای دم در ۵ فقره پرونده اجرایی قصاص نفس، با همت و تلاش، معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان و اداره کل زندان‌های استان مازندران در مدت اجرای پویش به احترام حاج قاسم گذشت می‌کنم، خبر داد .

وی افزود: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های اعضای شعب صلحی شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های  قائمشهر، بابل و بهشهر در بازه زمانی اجرای پویش «به احترام حاج قاسم گذشت می کنم» پنج نفر از محکومین به قصاص از اجرای مجازات، رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده برگشتند.

رئیس کل دادگستری مازندران عنوان کرد: نکته قابل توجه آنکه از این تعداد از محکومین یک نفر بعد از ده سال حضور در زندان از نعمت زندگی دوباره برخوردار شد.

وی اقدامات و هماهنگی‌های چند روز اخیر و فراهم شدن تمهیدات لازم برای تحقق این امر مهم را ناشی از حب و عشق اقشار مختلف جامعه به سردار نازنین دلها دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده از این ظرفیت عظیم  اجتماعی برای اقدامات خیرخواهانه دیگر نیز استفاده شود.

آزادی ۳۰۴ نفر از زندانیان، با محوریت محکومان مالی، در پویش '' به احترام حاج قاسم، گذشت می‌کنم ''

رئیس کل دادگستری استان مازندران از آزادی ۳۰۴ نفر از زندانیان با محوریت محکومان مالی، در پویش ''به احترام حاج قاسم، گذشت می کنم'' خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: قرار بر این بوده که در مدت اجرای پویش مزبور، در هر استان، به مناسبت ۶۳ گسالگی سردار دلها،۶۳ نفر از زندانیان، با محوریت محکومان مالی از مؤسسات کیفری آزاد شوند که در استان مازندران به همت معاون توسعه حل اختلاف، روسای حوزه های قضایی و دادستان های عمومی و انقلاب، مدیر کل زندان های استان، خیرین ونهادهای مردمی، این تعداد به حدود ۵ برابر افزایش یافت که جا دارد در همین جا از زحمات و مساعی همه این عزیزان، تشکر کنم.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد:  زندانیان مزبور،ضمن قدرشناسی نسبت به موقعیت ایجاد شده با توجه به اهمیت برخورداری از نعمتی بی بدیل آزادی، در راستای وصایای شهید والا مقام، با خدای خود خویش عهد ببندند که از ارتکاب هرگونه رفتاری که منجر به مبحوس شدن آنها شود، اجتناب کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *