تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران در 2022

10:14 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۲۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی هزار مورد تخلف علیه خبرنگاران مرتکب شده که شهادت شیرین ابوعاقله مهم‌ترین آنهاست.

خبرگزاری میزان - کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران فلسطینی اخیرا گزارش داد که رژیم صهیونیستی در سال 2022، هزار و سه مورد تخلف علیه مطبوعات در فلسطین مرتکب شده است، از جمله به شهادت رساندن  «شیرین ابوعاقله»، روزنامه نگار شبکه الجزیره.

به گزارش «دوحه نیوز»، این یافته‌ها افزایش نگران‌کننده آنچه را که کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران فلسطینی، حملات «عمدی» رژیم صهیونیستی به آزادی رسانه‌ها در اراضی اشغالی فلسطین توصیف کرد، نشان می‌دهد.

این تخلفات شامل قتل، 85 مورد دستگیری، چهار مورد تبعید و همچنین هدف قرار دادن و تحقیر اعضای مطبوعاتی است که جنایات جاری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را پوشش می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید که نظامیان صهیونیست همچنین از خبرنگاران به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

از دیگر حملات رژیم صهیونیستی علیه مطبوعات در سال 2022 می‌توان به محدود کردن ده‌ها نهاد رسانه‌ای فلسطینی و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی آنها اشاره کرد که اخیرا تعلیق صفحه قدس توسط شرکت «متا» از جمله این اقدامات است؛ همچنین 242 مورد جلوگیری از فعالیت خبرنگاران و مصادره تجهیزات آنها گزارش شده است.

در مجموع، این گزارش 215 مورد هدف قرار دادن مستقیم روزنامه‌نگاران با گلوله جنگی و حملات فیزیکی را ثبت کرده که منجر به جراحات شدید، علاوه بر خفگی ناشی از گاز سمی پرتاب شده توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست شده است.

مهم‌ترین اقدام رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران در سال 2022 شهادت «شیرین ابوعاقله» است که در 11 می و در هنگام پوشش خبری یورش نظامیان صهیونیست در جنین با شلیک گلوله به شهادت رسید.

شاهدان در صحنه شهادت این خبرنگار فلسطینی تایید کردند که وی عمدا از سوی نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفت.

شبکه الجزیره به دنبال پاسخگویی، پرونده شهادت این روزنامه‌نگار خود را به دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) در لاهه برده است و این نهاد بین‌المللی پرونده را برای تحقیقات بیشتر به بخش مدارک و شواهد ارجاع داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *