آغاز تولید سوخت یورو ۵ در پالایشگاه اصفهان

19:55 - 15 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۳۲۸۶
وزیر کشور از تولید سوخت یورو پنج در یک پالایشگاه اصفهان خبر داد.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی در حاشیه واگذاری ۵۶۹ دستگاه خودروی ناوگان عمرانی، خدماتی و حمل و نقل عمومی به شهرداری‌های خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران در خصوص آلودگی هوای کلان‌شهر‌های کشور اظهارداشت: از جمله اقدامات مقابله با آلودگی هوا، سوخت یورو پنج است که توسط وزارت نفت در حال پیگیری است و به زودی یک پالایشگاه در اصفهان تولید این نوع سوخت را آغاز می‌کند، اما شهر‌های دارای آلودگی هوا باید برنامه‌های خاص خود را در این مدت اجرا کنند.

وی افزود: تولید سوخت با کیفیت موجب کاهش آلودگی وسایل نقلیه متحرک می‌شود در همین راستا در حال حاضر در برخی از جایگاه‌ها بنزین یورو پنج در حال توزیع است.

وحیدی تصریح کرد: منابع ثابتی که موجب آلودگی هوا شده اند باید مورد شناسایی قرار گیرند تا سوخت آن‌ها اصلاح شود و یا با استفاده از فیلتر مناسب موجب کاهش آلودگی هوا شوند.

وزیر کشور با اشاره به آغاز طرح تحول روستایی در خراسان رضوی عنوان کرد: روستا‌ها باید تولید محور باشند تا توان بازگشت مهاجران از حاشیه شهر‌ها را به دست آورند، طرح‌های هادی روستایی، طرح پیشرفت روستا و توانمندسازی دهیاران برای انجام کار‌های محوله و ایجاد مسکن روستایی موجب توانمند ساختن روستا‌ها برای برگشت مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام کار‌های بزرگ آبرسانی و گازرسانی به روستا‌ها از جمله برنامه‌های زیرساختی است که در کنار حکمرانی واحد و یکپارچه نتیجه آن منجر به بازگشت مردم به روستا‌ها خواهد شد.

وحیدی در پاسخ به سئوالی در باره بی‌حجابی گفت: آنچه مهم است رعایت حجاب یک امر قانونی است و جزو ارزش‌های دینی و هویت فرهنگی زنان و بانوان بزرگوار کشور است و غالب زنان رعایت می‌کنند حال اگر مواردی است که حجاب کامل نیست یا لباس ناهنجار ونامناسب دارند و یا حجاب ندارند باید رعایت کنند. این افراد دختران و فرزندان ما هستند، اما باید رعایت قانون کنند و عدل شهروندی حکم می‌کند که همه ما قانون را رعایت کنیم و یکی از این قوانین رعایت حجاب است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *