درخواست امارات و چین برای برگزاری جلسه شورای امنیت درباره فلسطین/ادامه درگیری‌ها در «جنین»

12:50 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۳۴۹
امارات و چین خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت در مورد تحولات اخیر در مسجد الاقصی شدند.

خبرگزاری میزان - در پی حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر «قباطیا» در جنوب «جنین» در کرانه باختری اشغالی، یک جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های اشغالگران زخمی شد.

یورش نظامیان صهیونیست به این منطقه به درگیری‌های با مبارزان مقاومت منجر شد.

ویدئوهای منتشر شده یورش بخشی از نیروهای اشغالگر به شهر «قباطیا» در جنین و درگیری مسلحانه با نیروهای مقاومت را نشان می‌دهد.

همچنین به گزارش «الجزیره»، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک نظامی این رژیم جریان یورش به شهر «قباطیا» در درگیری با مبارزان مقاومت زخمی شده است.

واکنش‌ها به تعرض وزیر صهیونیست به مسجد الاقصی

در پی تعرض «ایتمار بن غفیر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، امارات و چین خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت در مورد تحولات اخیر در مسجد الاقصی شدند.

وزارت خارجه اردن نیز در پی تعرض بن غفیر به مسجد الاقصی، سفیر رژیم صهیونیستی در امان را احضار کرد.

«سنان المجالی»، سخنگوی وزارت خارجه اردن تاکید کرد که یادداشت اعتراضی تحویل سفیر رژیم صهیونیستی داده شده تا هرچه سریع‌تر آن را به کابینه این رژیم ارائه دهد.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم دارد پرونده تجاوزات و تعرض اعضای کابینه رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌های افراطی به مسجد الاقصی را به شورای امنیت ارجاع دهد.

«سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان نیز شامگاه گذشته گفت که تعرض به مقدسات فلسطین و مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها نه فقط فلسطین، بلکه کل منطقه را به آتش می‌کشد.

سازمان ملل هم بر اهمیت حفظ وضع تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مسجد الاقصی و نقش اردن در نظارت بر وضعیت قدس و مقدسات اسلامی آن تاکید کرد.

در ادامه واکنش‌ها به تعرض به مسجد الاقصی توسط وزیر صهیونیست، وزیران خارجه امارات و ترکیه‌ در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات در این رابطه گفت‌وگو کردند.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم خطاب به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، گفت: آماده حمایت از راه حل دو دولتی و احیای روند صلح هستیم.

درهمین حال، رسانه‌های محلی از تعرض تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی خبر داده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *