افزایش هلاکت و خودکشی نظامیان صهیونیست در 2022

11:02 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۹۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌ها نشان می‌دهند که در سال 2022 ارتش رژیم صهیونیستی شاهد رشد کم سابقه تلفات به دلایل متعدد بوده است.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی که خشونت علیه فلسطینیان را در سال 2022 به شکل کم سابقه ای تشدید کرد، از درون به عوامل مرگبار فزاینده ای دچار شده است.  

به گزارش «جروزالم پست و تایمز وآو اسرائیل»، براساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، 44 نظامی صهیونیست در سال 2022 به هلاکت رسیدند که بالاترین رقم در پنج سال گذشته است.

نکته قابل توجه این آمار آن است که تلفات عمدتا خارج از عملیات رخ دادند؛ از آمار مذکور سه نظامی صهیونیست در عملیات به هلاکت رسیدند؛ 17 نفر در جریان تصادف، 14 نفر بر اثر خودکشی و 10 نفر بر اثر بیماری کشته شدند.

تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در مقایسه با سال 2021 افزایشی 13 موردی را نشان می‌دهد که عمدتا مربوط به خودکشی است؛ در سال 2022 تعداد نظامیان صهیونیست هلاک شده بر اثر خودکشی سه مورد بیشتر از سال 2021 بود.

روند افزایش خودکشی در میان نظامیان صهیونیست از سال 2020 در سیر صعودی قرار گرفت و در سال 2022 نیز به این مسیر ادامه دارد؛ در واقع خودکشی همچنان اصلی ترین عامل تلفات نظامیان صهیونیست است.

در عین حال شمار زخمی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2022 نیز افزایش یافت و با جهشی قابل توجه به رقم 158 نفر رسید.

از سوی دیگر، تعداد سربازان کشته شده صهیونیست در سوانح آموزشی، هوایی، عملیاتی و حوادث غرق شدگی در مقایسه با سال 2021 افزایش داشته است.

براساس گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، دسترسی به سلاح گرم در این نهاد محدود شده و تعداد افسران سلامت روان و بررسی بهداشت روانی افسران با تمرکز بر جمعیت‌های در معرض خطر افزایش یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *