دادستان کل کشور: شهدا تحکیم کننده پایه‌های انقلاب هستند

8:58 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۶۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان کل کشور گفت:شهدا تحکیم کننده پایه های انقلاب هستند همانند شهادت امام حسین(ع) که تحکیم کننده اسلام و قران شد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز در آیین تجلیل از مادران، پدران ‌و همسران شهید همکار سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در 2 هفته اخیر که مصادف با شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و روز قبل هم مصادف با سومین سالگرد شهادت سرداردلها و افتخار امت اسلامی در مقابله با استکبار جهانی بود؛ فضای معطر و نورانی در کشور ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری عنوان کرد: شهدا تحکیم کننده پایه های انقلاب هستند همانند شهادت امام حسین(ع) که تحکیم کننده اسلام و قران شد.

دادستان کل کشور خطاب به خانواده‌های شهدای حاضر در جلسه گفت:توصیفاتی در قران از شهید و شهادت وجود دارد که وقتی به آنها دقت کنیم شاید بتوانیم اندکی به جایگاهی که شهدا در آن قرار گرفته‌اند، دست یابیم.

وی در ادامه افزود: اینکه مصطلح است به خانواده شهدا در کنار تسلیت بخاطر از دست دادن شان، تبریک می ‌گوییم، نشان می دهد شما سرمایه ای در راه خدا تقدیم کرده‌اید که جایگاهی غیر قابل تصور دارند و خانواده شهدا افتخار، ارزش و سرمایه بزرگی نزد خداوند دارند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه خداوند در قران فرموده بازار تجارتی وجود دارد که شما را از عذاب الیم الهی می رهاند، بازاری است که خداوند آن را گشوده؛ در همه بازارها که اجناس مادی عرضه نمی شود، بیان کرد: اولین عامل مهم برای دستیابی به این هدف، ایمان به خدا و پیامبر است که از آن بعنوان خداشناسی و پیامبر شناسی یاد می‌شود و عامل دوم، جهاد نفس و با جان عامل دوم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی ‌های سردار دلها شهید سلیمانی، شجاعت و نترس بودن وی بود، گفت: شهید سلیمانی بعنوان فرمانده سپاه قدس، منطقه عظیمی را فرماندهی می کرد اما مانند سرباز اولین نفر در سنگر محل حاضر و دیده بانی و کارها را سازماندهی می کرد اما امروز مرزهای ما دیگر مرزهای جنوب و غرب کشور نیست بلکه امروز سنگر دفاع و جهاد فی سبیل الله در خانه ها و کوچه و بازار است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل سازمان قضایی نیروهای مسلح: مردم به آرمان‌های نظام و انقلاب پایبند هستند

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب فکر می‌کنند با جنگ ترکیبی و ایجاد مشکلات برای کشور در اجرای توطئه های خود علیه ملت ایران موفق می‌شوند که همواره با هشیاری و حضور بموقع مردم در صحنه راه بجایی نبردند؛ این توطئه‌های آنها را همواره از ابتدای پیروزی انقلاب ‌و در دوران دفاع مقدس نیز شاهد بودیم و آنها برای نیل به مقاصد خود جریانات انحرافی زیادی در داخل کشور ایجاد می کردند.

دادستان کل کشور‌ با اشاره به مولفه‌های شهید سلیمانی تاکید کرد: با اخلاص، تواضع، توسل به ائمه و شجاعت توانست به چنین جایگاهی برسد و همه انسان‌های عادی نیز می توانند با پیدا کردن مسیر، خود را به جایگاه شهید سلیمانی برسانند.

وی اضافه کرد: یک هنرمند چیره دست می‌تواند با هنر خود، نکات شهادت و باب فی سبیل الله از قرآن را در کنار هم بچیند و به جامعه نشان دهد؛ ما کمتر روی این مسئله کار کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خطاب به خانواده‌های شهید حاضر در جلسه گفت: شما سرمایه ارزشمندی را در بازار تجارت الهی داده و دارید. البته فقدان و از دست دادن یک عزیز به لحاظ مادی سخت است اما وقتی می بینیم در ازای آن چه بدست آوردیم، جای خوشحالی دارد.

دادستان کل کشور با گرامیداشت یاد شهدای سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: این سازمان به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد، تافته جدا بافته در قوه قضاییه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *