سید حسن نصرالله: شهید سلیمانی حلقه اتصال محور مقاومت بود

20:25 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۴۱۲
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که شهید سلیمانی حلقه اتصال محور مقاومت بود.

خبرگزاری میزان - سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق)، با بیان اینکه در رسانه های اسرائیلی گفته شد که نصرالله سکته مغزی کرده است و شایعاتی مطرح کردند، جای گفت: نگرانی نیست؛ من حالم خوب است.

وی افزود: با شما شفاف صحبت می‌کنم.

سید حسن نصرالله در ادامه  تاکید کرد: من سی سال است که دچار مشکل می‌شوم و حساسیت و مشکل تنفسی داشتم، سرما خوردگی داشتم و سخنرانی روز جمعه لغو شد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح و سال نوی میلادی گفت: امیدوارم که سال جدید سال پر خیر و برکت و سال گشایش و امید برای لبنان و تمام مردم منطقه باشد.

وی افزود: ما سالروز شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا علیها السلام و سالروز تعدادی از علما از جمله آیت‌الله شیخ مصباح یزدی، علامه شهید شیخ نمر النمر را داشتیم و همچنین در روزهای گذشته تعدادی از عزیزانمان را از دست دادیم که به آن‌ها تسلیت می‌گویم.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: گفت: حاج قاسم سلیمانی شخصیتی منحصر به فرد و کمیاب بود. کارهایی که حاج قاسم سلیمانی انجام می داد، با راهنمایی حضرت آیت الله خامنه ای بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: وی سرباز ولایت بود همان گونه که دیگران را به آن توصیه می کرد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: شهید سلیمانی حلقه اتصال واقعی محور مقاومت بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی توانست در طول دو دهه با هماهنگ کردن جبهه مقاومت در برابر طرح های آمریکا بایستد.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: متأسفانه برخی هنوز تصور می‌کنند که کشورهای عضو محور مقاومت فقط تابع ایران هستند؛ اما آن‌ها اصلا این گونه نیست، بلکه آن‌ها قدرت‌هایی هستند که به میهنشان و مقدساتشان باور دارند و حاج قاسم آمد که دست کمک به آن‌ها برساند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم توانست با ذهن، تدبیرش، حضور دائم و اخلاص خود گروه‌های محور مقاومت را با یکدیگر همراه و مرتبط کند، افزود: او وارد هر یک از این قدرت‌ها شد و قدرت آن‌ها را دو چندان کرد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: حاج قاسم از آن‌ها حمایت مادی و فکری می‌کرد و با دیدارها و حضور مستقیم در جبهه‌ها و خط مقدم به آن‌ها امید می‌داد.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: حاج قاسم در دو دهه گذشته با دو مدل از پروژه آمریکا در منطقه مقابله کرد.

وی گفت: طرح آمریکا در منطقه، طرح هژمونی، تسلط و گرفتن همه چیز بود و اسرائیل در دل این پروژه قرار داشت و مدل نخست طرح آمریکا در منطقه که شهید سلیمانی و دیگر فرماندهان شهید با آن مقابله کردند، طرح «خاورمیانه جدید» در لبنان و فلسطین بود.

وی با بیان اینکه نسخه اول طرح آمریکا در سال ۲۰۰۱ و پس از آنکه جورج بوش پسر قدرت را به دست گرفت، آغاز شد، افزود: طبق آنچه منتشر شد، افغانستان در این طرح نبود.

 وی در ادامه با بیان اینکه یازده سپتامبر تکانی بود برای این طرح آمریکا تا آن‌ها وارد افغانستان و عراق شوند و به ایران و سوریه نزدیک بشوند،  افزود: کار هدف قرار دادن مقاومت در فلسطین و لبنان در سال ۲۰۰۶ شروع شد.

سید حسن نصرالله در این راستا افزود: اشغال و تحمیل نیروهای چند ملیتی در فرودگاه‌ها، بندرها و مرزها از مواردی بودند که این نقشه اقتضا می‌کرد و اینجا بود که حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده وارد خط مقدم شد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ایران و سوریه مقاومت کردند و استوار ماندند و این گونه دشمن در جنگ ژوئیه شکست خورد. اگر جنگ صهیونیست‌ها علیه لبنان به پیروزی می‌رسید، این جنگ علیه سوریه نیز تداوم پیدا می‌کرد؛ اما این اتفاق رخ نداد و در اینجا شهید سلیمانی وارد میدان شد.

وی ادامه داد: گروه‌های شیعه و سنی در عراق مخلصانه با نیروهای اشغالگر جنگیدند و عملیات در آن روزها بسیار عالی بود. آن‌ها یک برنامه زمانی برای عقب‌نشینی را به نیروهای اشغالگر تحمیل کردند؛ اما زمانی که تعلل کردند، عملیات‌ها تشدید شد تا آنکه این خروج بر آن‌ها تحمیل شد.

دبیرکل حزب‌الله با تاکید بر اینکه اگر اقدام مقاومت در عراق، پایداری ایران و سوریه و مقاومت در لبنان و فلسطین را در کنار یکدیگر بگذاریم، نتیجه این می‌شود که مدل نخست طرح آمریکا به پایان رسید و شکست خورد، افزود: نتیجه مدل نخست طرح آمریکا این بود که ترامپ مجبور شد مخفیانه به عراق برود که خود این را اذعان کرد، به‌رغم آنکه آمریکا هفت هزار میلیارد دلار برای مدل اول هزینه کرده بود.

وی ادامه داد: در صورتی که ایران این گونه موضع‌گیری نمی‌کرد، سوریه مقاومت نمی‌کرد، اراده مقاومت در نزد ملت‌ها وجود نداشت و آمریکا منطقه ما را اشغال می‌کرد، چه اتفاقی می افتاد؟!

سید حسن نصرالله با اشاره به مدل دوم طرح آمریکا ، گفت: نسخه دوم با اوباما شروع شد و آن‌ها دریافتند که جنگ‌های گسترده شکست می‌خورند.

وی ادامه داد: آن‌ها پی بردند که تکیه به اسرائیل در جنگ‌ها شکست است. اوباما و افراد پس از او مدل دوم طرح آمریکا را دنبال کردند. در نسخه دوم پروژه آمریکا، جنگ‌ها صبغه داخلی به خود گرفتند به‌نحوی که مردم با یکدیگر می‌جنگیدند و تکفیری‌ها آورده شدند تا وارد این جنگ‌ها شوند در نتیجه جنگ‌ها شکل طایفه‌ای به خود گرفتند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: در مدل دوم پروژه آمریکا، سلیمانی و المهندس علنا وارد عمل شدند زیرا می‌بایست در میدان حضور پیدا می‌کردند.

وی تاکید کرد: نسخه دوم این طرح نیز تحت تأثیر مقاومت، پایداری و حضور دو فرمانده یعنی سلیمانی و المهندس در منطقه شکست خورد. پس از این دو ناکامی بزرگ و تاریخی، ترامپ آمد؛ ترامپی که دید باید علیه محور مقاومت حمله‌ای تعیین‌کننده انجام دهد و این اقدام ترور فرماندهان سلیمانی و المهندس بود.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: هدف از این ترور در هم شکستن مقاومت، ترساندن عراقی‌ها و تضعیف اعضای محور مقاومت در سوریه، ایران، لبنان و فلسطین بود و طرح‌های آمریکا با تشییع میلیونی پیکر شهید سلیمانی که بزرگترین تشییع  در تاریخ بود، نتیجه عکس داد.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی به یک نماد الهام‌بخش و سمبلی برای ایرانیان و عامل ثبات فرماندهان ایرانی تبدیل شد.

وی تصریح کرد: طرح آمریکا در عراق نیز با بیانیه مرجعیت و همبستگی وفادارانه تمام طیف‌های این کشور و همچنین تظاهرات میلیونی در بغداد نتیجه عکس داد؛ تظاهراتی که مردم در آن خواهان اخراج نیروهای آمریکا، حمله به این نیروها و در نهایت خروج آن‌ها از عراق بودند.

اما هیچ یک از اهداف ترامپ و آمریکا از ترور شهید سلیمانی محقق نشد و در مقابل اهداف شهید سلیمانی از جمله لقاءالله و لقاء پیامبران و اولیای خدا، محقق شد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: در فلسطین نیز جنگ‌های «سیف القدس» و «وحده الساحات» و پایداری ملت فلسطین رخ داد و پس از شهادت سلیمانی، طرح معامله قرن از هم پاشید و لبنان قواعد بازدارندگی را تثبیت کرد.

وی افزود: در پرونده ترسیم خطوط مرزی نیز این کشور پیروز بود.

سید حسن نصرالله در ادامه با بیان اینکه مدل سوم طرح آمریکا با جنگ اقتصادی آغاز شده است که این نیازمند توضیحات بیشتر است، گفت: کابینه جدید صهیونیست‌ها که مجانین در آن حضور دارند، پایان این رژیم را با اشتباهات و حماقت‌ها سرعت می‌بخشد.

وی ادامه داد: تعرض به مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مقدسات مسیحیان در فلسطین و بیت المقدس نه‌تنها وضعیت فلسطین را به انفجار نزدیک می‌کند، بلکه تمام منطقه را منفجر خواهد کرد.

سید حسن نصرالله  اظهار کرد: ما با هیچ گونه تغییر در قواعد درگیری یا هر گونه خدشه به وضعیت موجود در محافظت از لبنان مماشات نخواهیم کرد و در حقیقت‌ها نگاه‌ها به این کابینه جدید صهیونیست‌ها و به فلسطین، قدس، کرانه باختری و مسجد الاقصی دوخته شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مقاومت در لبنان نیازی به حمایت ندارد، چیزی که می‌خواهد رئیس‌جمهوری است که از پشت به مقاومت خنجر نزند و علیه آن توطئه نکند که این حق طبیعی ماست.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید از یک سری ویژگی‌ها برخوردار باشد که من یکی از آن‌ها را اضافه کردم اینکه علیه مقاومت توطئه نکند و از پشت به ما خنجر نزند. این حق ماست.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه رئیس‌جمهوری که از پشت به مقاومت خنجر نزند، یعنی کشور را به سمت جنگ داخلی نکشاند، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری باشد که خواستار وفاق و گفت‌و‌گو باشد و در پاسداری از لبنان در برابر تهدیدات و خطرها کمک کند و این به نفع تمام کشور است.

دبیرکل حزب‌الله همچنین در ادامه با بیان اینکه تبلیغ می‌کنند که نتیجه انتخاب رئیس جمهوری منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران است، گفت: چقدر تا حالا تکرار کرده‌ایم که این حرف بی‌اساس است و درست نیست.

وی افزود: ایران نه در امور داخلی لبنان نه در امور داخلی کشوری دیگری دخالت نمی‌کند. هر کس بحث انتخاب رئیس جمهور را به مذاکرات هسته‌ای ایران مرتبط کند، نادان است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: کسی که منتظر مذاکره هسته‌ای ایران و آمریکا می‌ماند ممکن است ده‌ها سال منتظر بماند چون ما این گونه بدون رئیس‌جمهور خواهیم ماند، ایران در هیچ موضوعی جز هسته‌ای مذاکره نکرده هر چند آمریکا دنبال وارد کردن مسائل دیگر است.

وی تاکید کرد: حتی اگر سعودی‌ها با ایران سر میز مذاکره بنشینند، اولویتشان [خلاصی از جنگ] یمن است نه لبنان.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان با اشاره به اختلافات احزاب در این کشور و حمایت حزب‌الله از گفت‌و‌گو، تاکید کرد: در سخنرانی آتی خود درباره مدل سوم طرح آمریکا یعنی جنگ اقتصادی صحبت خواهم کرد و نکاتی را مطرح می کنم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *