مصونیت 2 نماینده پارلمان اروپا لغو می‎شود

12:59 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۵۹۶
رئیس این پارلمان، رویه‌ای فوری را برای لغو مصونیت دو نماینده پارلمان اروپا در بحبوحه رسوایی‌های مرتبط با فساد آغاز کرده است.

خبرگزاری میزان - پارلمان اروپا می‎گوید که «روبرتا متسولا»، رئیس این پارلمان، رویه‌ای فوری را برای لغو مصونیت دو نماینده پارلمان اروپا در بحبوحه رسوایی‌های مرتبط با فساد آغاز کرده است.

به گزارش «فرانس 24»، پارلمان اروپا اسامی این قانونگذاران را اعلام نکرده، اما می‎گوید این رویه در پاسخ به تحقیقات دستگاه مجری قانون بلژیک در مورد اتهامات اختلاس صورت گرفته است.

منابع آگاه در مورد تحقیقات اعلام کردند که دو نماینده پارلمان اروپا که هدف این رویه قرار گرفتند، یک ایتالیایی به نام «آندریا کوزولینو» و یک بلژیکی به نام «مارک تارابلا» هستند.

هر دو از اعضای گروه سوسیال و دموکرات چپ میانه در پارلمان اروپا هستند.

این موضوع به دنبال مجموعه‌ای از بازرسی‌های پلیس بلژیک در ماه دسامبر در آدرس نمایندگان پارلمان اروپا، نمایندگان سابق پارلمان اروپا و لابی‌گران انجام می‌شود که در این بازرسی‌ها در مجموع 1.5 میلیون یورو (1.6 میلیون دلار) پول نقد کشف شده است.

این رسوایی در پارلمان اروپا همگان را در شوک فرو برده و «اوا کایلی» یکی از معاونان رئیس پارلمان اروپا در میان چهار مظنون بازداشت شده حضور داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *