رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت خنثی‌سازی و رفع تحریم را به طور همزمان دنبال می‌کند/ افزایش 60 درصدی درآمدهای ارزی کشور در مقایسه با سال گذشته

11:16 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۴۲۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم در فصل پاییز را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان - علی بهادری‌جهرمی امروز (13 دی) در نشستی خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم در فصل پاییز را تشریح کرد.

سخنگوی دولت گفت: در 10 ماه ابتدایی سال بیش از ۳۵ میلیارد دلار در سامانه نیما ارز عرضه شده است و این نشان دهنده افرایش 60 درصدی درآمدهای ارزی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با عرضه 22 میلیارد دلاری ارز در سامانه نیما بوده است .

وی با بیان اینکه در ماه گذشته شاهد رکورد‌زنی صادرات نفت خام و میعانات گازی بودیم گفت: سال گذشته در افزایش تولید برق رکورد داشتیم و در فصل پاییز نیز شاهد افزایش تولید بودیم. در سه ماهه اخیر از ۶ نیروگاه برق بهره برداری شده است. همچنین شاهد رشد ۲۰ درصدی استخراج گازهای همراه نفت بودیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح آبرسانی سنندج به بهره‌برداری رسید گفت: در فصل پاییز شاهد افتتاح طرح آبرسانی ۱۵۰۰ روستا بودیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در سه ماه گذشته با آمار تحقق ۱۰۰ درصدی مالیاتی روبرو بودیم.

وی گفت: هفته گذشته در جلسه مشترک هیئت دولت و استانداران کشور سرعت بخشی به طرح ملی مسکن مورد تأکید قرار گرفت.

سخنگوی دولت در نشست خبری با بیان اینکه ایران به جمع ۱۰ کشور صاحب بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان وارد شد بیان کرد: توانستیم رکورد ۱۳ روز بدون فوت کرونایی در آذرماه  را به ثبت برسانیم.

وی ادامه داد: دولت موفق شده است که ۹۰ درصد دستگاه‌های اجرایی را به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل کند. تکلیف توسعه‌ای شبکه ملی اطلاعات ۶۰ درصد محقق شده است در حالی که در ابتدای دولت ۳۰ درصد بود.

بهادری‌ جهرمی ضمن بیان این نکته که ما پا به پای اقدام برای خنثی‌سازی تحریم در جهت رفع آن نیز تلاش می‌کنیم تصریح کرد: دولت با جدیت توسعه تجارت خارجی و ترانزیت خارجی را در برنامه خود دارد و دنبال می‌کند.

سخنگوی دولت با اشاره به آخرین تصمیم دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: بر اساس تکلیف مجلس طراحی و آماده سازی کالابرگ الکترونیکی نیازمند زیرساخت‌های لازم است. در حال حاضر دولت یارانه را به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌کند اما تلاش می‌کند زیرساخت‌ها را به طور دقیق و درست آماده کند.

وی ادامه داد: هنوز زیرساخت‌ها مهیا نیست. دولت با سرعت مسیر را پیش برده و در استان هرمزگان به صورت آزمایشی شروع شده است، دولت به صورت اختیاری این طرح را اجرا کرده تا مردم خودشان انتخاب کند و مسیر موفق در نهایت مورد توجه دولت خواهد بود.

بهادری‌جهرمی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن در ماه‌های اخیر گفت: دشمن امروز به مسائل اقتصادی و ارز ورود کرده است. این یکی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن است اما دولت با جدیت در مقابله با آن فعالیت می‌کند که با تلاش شاهد ثبات در این حوزه خواهیم بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: ۴۰ کانال تلگرامی نرخ‌ساز از سوی وزارت اطلاعات شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شده است

وی با بیان اینکه در سامانه نیما تا ده برابر تقاضا، عرضه صورت گرفته است اظهار کرد: ارز نیمایی فقط به حوزه‌های کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات اختصاص داده شده است.

واکسن کرونا به میزان کافی موجود است

علی بهادری‌جهرمی در پاسخ به میزان مبنی بر اینکه با توجه به سرعت انتشار و انتقال بالای زیر سویه‌های جدید کرونا و پیش‌بینی افزایش ابتلا در موج هشتم، دولت از لحاظ تأمین واکسن، دارو و خدمات درمانی چه برنامه‌هایی دارد و در چه وضعیتی است؟ گفت: دولت در این باره در آمادگی کامل قرار دارد.

سخنگوی دولت افزود: واکسن به میزان کافی وجود دارد. توصیه می‌شود همه ما مبلغ و مروج استفاده از ماسک به ویژه در مجامع شلوغ باشیم. کسانی که از تزریق واکسن آنها ۶ ماه گذشته اقدام به تزریق دز جدید کنند.

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری با اشاره افزایش ارز و کنترل قیمت در شب عید بیان کرد: با ثبات‌بخشی به نرخ ارز از این مسیر عبور خواهیم کرد. مدیران محلی و استانی برنامه‌های شب عید را تحت مدیریت دارند. طبق پیش بینی این مسیر به درستی انجام خواهد شد و دولت نیز نقش حمایتی خود را ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد با اشاره به ارزیابی عملکرد مدیران و نظارت بر حسن انجام کار گفت: دولت در سطوح مختلف عملکرد مدیران خود را ارزیابی می‌کند.

بهادری‌جهرمی با توجه به واردات خودرو گفت: واردات خودرو از کشور فرانسه به دلیل بدعهدی این کشور در دستورکار قرار ندارد اما از مبادی دیگر کشور‌ها دولت در حال برنامه ریزی است.

خبرنگار: فاطمه خسرونژاد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *