یک متهم محکوم به قصاص در استان اردبیل با رضایت اولیای دم بخشیده شد

10:49 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۳۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل از اعلام رضایت اولیای دم یک پرونده برای رهایی متهم محکوم به قصاص هنگام اجرای حکم قضایی، خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید حسین علوی بیان کرد: 6 سال پیش در یکی از روستای استان اردبیل بر اثر اختلاف بر سر زمین زراعی، فردی جان خودرا از دست داد و پس از طی مراحل قانونی، متهم پرونده به قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی متهم از بزه خود بزرگان و ریش سفیدان محلی جهت جلب رضایت اولیای دم در این چند سال وساطت کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد و براساس درخواست متهم و خانواده وی پرونده به هیئت بخشایش ارجاع داه شد و صلح یاران این هیئت از همان لحظه کار خود مبنی بر حل و فصل موضوع را آغاز کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل تصریح کرد: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح جلسات، نشست‌ها و تلاش‌های فراوانی جهت کسب رضایت اولیای دم انجام دادند اما تا لحظه اجرای حکم اولیای دم اصرار بر اجرای حکم داشتند.

وی افزود: سرانجام در روز اجرای حکم که مقدمات آن فراهم شده بود و در لحظه اجرای حکم، اولیای دم با گذشت از اجرای حکم صرف نظر کردند و محکوم علیه پس از 6 سال از از حکم قصاص نفس نجات یافت و زندگی دوباره‌ای به او بخشیده شد.

بیشتربخوانید

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور از پویش «به احترام حاج قاسم گذشت می‌کنم» رونمایی کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *