رئیس دیوان عدالت اداری در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به درخواست‌های 20 نفر رسیدگی کرد

16:36 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۸۵۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دیوان عدالت اداری با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه و دیدار با حدود 20 نفر مراجعه کننده به درخواست‌های آن‌‍‌ها رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان - در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر ارتباط مستقیم و بدون واسطه مسئولان قضایی با مردم، حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با 20 نفر مراجعه کننده متقاضی دیدار کرده و پس از شنیدن مشکلات آنان در خصوص رسیدگی به درخواست‌ها، دستورات لازم را صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در حاشیه این دیدار با اشاره ملاقات‌های مردمی رئیس و مسئولان قضایی دیوان عدالت اداری در سفرهای استانی، اظهار کرد: بطور میانگین در هر سفر استانی با 400 نفر از مراجعان ملاقات می شود و بنا بوده که حداکثر ظرف 15 روز بعد از بازگشت از هر سفر پاسخ مردم بر اساس موازین قانونی داده شود.

وی افزود: علاوه بر این در دیوان عدالت اداری ملاقات‌های مستمر توسط رئیس و معاونان دیوان عدالت بصورت روزانه (جزء روزهایی برگزاری جلسه هیئت عمومی) با مراجعان انجام می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری دیدار با حدود 20 نفر مراجعه کننده مردمی در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه را توفیق دانست و افزود:در ملاقات مردمی امروز مشکلات اعلامی از سوی مردم را در حد امکان شنیدیم و دستورات لازم صادر شد اما در برخی موارد نیاز به بررسی کامل پرونده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در خصوص درخواست‌های مطرح شده نیز گفت: تعدادی از مراجعان در خصوص طولانی شدن اجرای احکام گلایه‌مند بودند که قرار شد استنکاف محکومان و دستگاه‌های محکوم ظرف چند روز آینده به شعبه مربوطه اعلام شود.

وی ادامه داد: برخی از مراجعان به ماهیت آرا اعتراض داشتند که دستور بررسی صادر شد تا در صورت تشخیص صدور رای خلاف قانون، اعلام ماده 79 شود و در مورد مراجعانی که خواسته‌هایشان رد شده بود نیز قرار شد، در صورت وجود ادله جدید بصورت شکلی دادخواست تنظیم کنند و در دیوان عدالت اداری نیز بدلیل معطلی این افراد خارج از نوبت به درخواست آنها رسیدگی شود.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین با اشاره به رد برخی دعاوی در خصوص ماهیت شکایات، اضافه کرد: لازم بود این پرونده‌ها پرونده‌‌ها در معاونت نظارت بازرسی یا معاونت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری بررسی شود و ظرف یک هفته آینده دیوان عدالت اداری پاسخ و اقدامات انجام شده در خصوص در خواست‌های متقاضیان را به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه منعکس کند.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه به درخواست‌های مراجعان رسیدگی کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *