رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه به درخواست‌های مراجعان رسیدگی کرد

16:50 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۲۸۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه با مراجعه کنندگان دیدار و به درخواست‌های آن‌‍‌ها رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان _ در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر ارتباط مستقیم مسئولان قضایی با مردم،احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مراجعه کنندگان متقاضی دیدار کرد.

اصانلو در حاشیه این دیدار ملاقات مستقیم با مردم را بسیار خوب و موثر دانست زیرا ملاقات‌های مردمی علاوه بر این که موجب می‌شود تا مسئولان از نزدیک با مشکلات و چالش‌های حوزه کاری خود مواجه ‌شوند فرصتی نیز برای شنیدن حرف های مردم ایجاد می کند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، افزود: در سازمان تعزیرات حکومتی نیز ملاقات مردمی نهادینه شده و در اتاق‌های مسئولان سازمات برای مراجعه کنندگان باز است.

وی با بیان اینکه اگر واقعا بخواهیم مشکلات مردم بخصوص در حوزه پرونده‌ها به نحو درست و اساسی حل شود بحث ملاقات مردمی باید استمرار داشته باشد، افزود: سیاست سازمان تعزیرات حکومتی نیز مبنی بر همین است تا با عدم دسترسی اصحاب پرونده به مدیران و مسئولان قضایی عرصه برای دلالان و افراد فرصت طلب باز نشود.

اصانلو با بیان اینکه اگر زمینه و شرایط برای مردم فراهم شود تا بدون هیچ محدودیت و براحتی به مدیران یا مسئولانی که در حوزه رسیدگی پرونده‌ها نقش دارند دسترسی داشته باشند بسترهای فساد جمع خواهد شد، افزود: ضمن اینکه خیلی از چالش‌ها و مشکلاتی که ممکن است در فرایند دادرسی موجب تضییع حقوق یا نارضایتی مردم شود نیز جمع می‌شود.

معاون وزیر دادگستری عنوان کرد: در سازمان تعزیرات حکومتی در سال‌جاری مسئولان با بیش از 400 نفر از مراجعان ملاقات‌ها کرده‌اند و این جدای بر ملاقات‌هایی است که رئیس سازمان بصورت روزانه با مراجعه کنندگان دارد زیرا ملاقات با مردم از برنامه‌های اساسی سازمان تعزیرات جکومتی است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با علت عمده درخواست مراجعه کنندگان‌، با بیان اینکه قانون مبارزه با ارز و قاچاقی محدودیت‌هایی را در حوزه تجارت، کسب و کار و ورود و خروج کالا ایجاد کرده که بعضا مردم از این مقررات آگاهی ندارند. افزود: این عدم آگاهی مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند و بخشی از این مراجعات امروز به این موضوع مربوط می‌شد.

وی با اشاره به اینکه یک بخشی از این مراجعات مردمی به دلیل این است که مردم مقررات اشراف نداشته و توجیح نیستند، تصریح کرد: برهمین اساس زمانی که بعنوان مثال به لحاظ عدم رعایت این ضوابط برای فردی تشکیل پرونده تعزیراتی می‌شود یا بر اساس قانون جدید عملی عنوان جرم پیدا کرده و ممکن است با تشکیل پرونده قضایی مجازات حبس نیز در نظر گرفته شود مردم بدلیل عدم علم و اطلاع از قوانین این موارد را  ظلم در حق خودشان می دانند.

اصانلو همچنین با بیان اینکه در ملاقات‌های مردمی مراجعان را توجیح می‌کنیم، اضافه کرد: علاوه بر این مجدداً پرونده‌ مراجعان بررسی شده و با رعایت موازین قانونی دستورات لازم برای رسیدگی به درخواست‌ها صادر می شود.

بیشتر بخوانید:

معاون اول دادستان کل کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *