پایان رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش/ اجرای بیش از 200 سریال و سناریوی نظامی

11:19 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۷۶۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، بالگردهای هوانیروز، پرنده‌های بال‌ثابت و بالگردهای نیروی دریایی ارتش از مقابل ناوشکن تمام ایرانی سهند به‌عنوان ناو سرفرماندهی به کار خود پایان داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش قرارگاه رسانه ای رزمایش، در مراسم رژه اقتدار که با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، امیر دریادار سیاری و فرماندهان نیروهای پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش، نایب رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی، امام جمعه اهل تسنن و دیگر فرماندهان و مسئولان برگزار شد، انواع یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای نیروبر و زیردریایی‌های کلاس طارق، فاتح و غدیر، از مقابل ناوشکن سرفرماندهی سهند رژه رفتند.

جنگنده‌های اف۴، میراژ و هواپیمای شناسایی P3F  نیروی هوایی ارتش و انواع بالگردهای هوادریا و هوانیروز ارتش، یگان‌های سطحی و زیر سطحی را در این رژه همراهی کردند که بالگردهای کبری برای اولین بار در رژه دریایی حضور یافتند.

تجهیزات حاضر در مراسم سان و رژه پایانی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، تنها بخشی از امکانات بکار گرفته شده با تکیه بر ظرفیت یگان‌های منطقه بود که در این رزمایش شرکت داشتند.

این رزمایش با اجرای بیش از 200 سریال و سناریوی نظامی مختلف در جنوب شرق، سواحل مکران، دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *