رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تراژدی تاثیر بحران انسانی بر کودکان یمنی

8:18 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۲۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تجاوز ائتلاف سعودی به یمن موجب شده که در سال 2022 به طور میانگی روزانه یک کودک کشته و یا مجروح شود.

خبرگزاری میزان - تجاوز ائتلاف عربستان جان کودکان بیگناه بسیاری را در یمن گرفت، جایی که فجایع دائما در میان جامعه خونین این کشور با آتش و گلوله بازتولید می‌شود.

به گزارش موسسه حقوق بشری «انتصاف»، هنوز هم یک داستان غم‌انگیز و یک تراژدی در این کشور وجود دارد و امروز ائتلاف سعودی به جنایات و تخلفات خود در ریختن خون کودکان با حمایت جامعه جهانی و سازمان ملل که عربستان را از جنایات ریختن خون کودکان تبرئه می‌کند، ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش صندوق نجات کودکان، بیش از 330 کودک از ابتدای سال 2022 در یمن جان باخته یا زخمی شده‌اند که به میزان یک کودک در روز بوده است.

بر اساس بیانیه سازمان مربوط به وضعیت کودکان، از ابتدای سال 2022 تا 15 نوامبر، 92 کودک در یمن در نتیجه درگیری‌ها در این کشور و وخامت اوضاع انسانی جان باخته و یا 248 نفر زخمی شد‌ه‎اند.

در همین حال موسسه «انتصاف» که آمار قربانیان خشونت‌های ائتلاف سعودی را در یمن ثبت می‌کند، می‎گوید: تعداد کودکان قربانی جنایات ائتلاف سعودی در یمن که طی 8 سال جان باخته و یا مجروح شده‌اند به 8 هزار و 116 نفر می‌رسد.

این سازمان در آخرین آمار خود تعداد شهدای کودک را سه هزار و 860 و تعداد کودکان مجروح از آغاز تجاوز به یمن 4 هزار و 256 نفر اعلام کرد.

همچنین در نتیجه تجاوز ائتلاف سعودی حدود 6 هزار غیرنظامی از جمله حدود 5 هزار و 559 کودک معلول شده‌اند و تعداد واقعی این افراد بسیار بیشتر است.

«انتصاف» در رابطه با وضعیت آموزش در یمن اعلام کرد: از حدود 10.6 میلیون کودک در سنین مدرسه (6 تا 17 سال) دستکم دو میلیون و 400 هزار کودک هنوز از تحصیل بازمانده‌اند.

محاصره ائتلاف سعودی به افزایش نرخ سوءتغذیه در یمن منجر شده است زیرا بیش از 2.3 میلیون کودک زیر پنج سال از سوءتغذیه و 632 هزار کودک از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

همچنین روزانه بیش از 80 نوزاد به دلیل استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در جنگ جان خود را از دست می‌دهند و این یکی از دلایل آمار بالای نوزادان نارس به میزان 39 درصد است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *