مهم‎ترین موارد نقض حقوق بشر در کانادا و آمریکا در سال 2022

8:01 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۹۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض حقوق بشر در کانادا و آمریکا در میانه ادعاهای مکرر این دو کشور در سال 2022 همچنان ادامه داشت.

خبرگزاری میزان – نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در کانادا و آمریکا به عنوان مدعیان حفظ و پیشگامی در زمینه حقوق بشر در سال 2022 در شماری از رویدادها بیشتر نمایان و آشکار بود.

به گزارش «الجزیره»، سال 2022 پس از روزهای پرحادثه برای آمریکا و کانادا به پایان رسید؛ مهم ترین حوادث حقوق بشری رخ داده در این دو کشور به شرح زیر است:

-بومیان در کانادا در سال 2022 نیز همچنان با میراث خشونت روبرو بودند.

سفر ماه جولای پاپ به کانادا برای بررسی نقش کلیسا در این خشونت و عذرخواهی بابت آن هم به نتیجه ای منجر نشد؛ خشونتی که از آن صبحت می‌شود مربوط به مدارس شبانه روزی ویژه کودکان بومیست که از اواخر دهه 1800 آغاز به کار و تا اواخر دهه 1990 فعالیت کردند.

در این بازه زمانی 150 هزار کودک بومی به اجبار از خانواده‌های خود جدا و به این مدارس منتقل شدند؛ حدود 10 هزار نفر از این کودکان هرگز به خانه بازنگشتند.

-خشونت تسلیحاتی در آمریکا در تگزاس، بوفالو و نیویورک نشان داد که قرار نیست نرخ بالای خشونت تسلیحاتی در آمریکا در سال 2022 کاهش پیدا کند.

براساس تحقیقات موسسه «گان ویلونس آرشیو»، 636 تیراندازی جمعی در آمریکا در سال 2022 رخ داد؛ یکی از برجسته ترین این تیراندازی‌ها، حادثه ماه می با انگیزه نفرت محور و نژادپرستانه در محله ای عمدتا سیاهپوست در نیویورک بود.

بر اثر حادثه مذکور دستکم 10 نفر جان خود را از دست دادند.

فقط 10 روز بعد تیراندازی جمعی در دبستانی در تگزاس به مرگ 21 نفر شامل دو معلم و 19 دانش آموز منجر شد.

-بازداشت و مرگ و میر مهاجران در بازداشتگاه‌های کانادا نشان داد که این کشور برخلاف تصویری که از استقبال و میزبانی از مهاجران نشان می‌دهند از ناقضان بزرگ حقوق مهاجران و پناهجویان است.

-مرگ پناهجویان در تریلری در تگزاس از هولناک ترین حوادث حقوق بشری در آمریکا در سال 2022 بود.

در حادثه مذکور 53 پناهجو پس از طی سفری طولانی هنگامی که قصد ورود به آمریکا را داشتند در تریلری حبس شده و جان خود را از دست دادند.

این حادثه یکی از مرگبارترین تراژدی‌های مهاجرتی در امتداد مرز آمریکا و مکزیک در تاریخ معاصر بود.

در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وعده داده بود تا قوانین مهاجرتی را تسهیل کند، اما قانون 42 مهاجرت همچنان به قوت خود باقیست و قربانی می‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *