رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انهدام اهداف توسط جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش/ شلیک موشک نصر و پرتاب بمب‌های 500 پوندی

17:26 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۶۰۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
در مرحله عملیاتی رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش که از صبح امروز آغاز شده، جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش که از پایگاه نهم شکاری بندرعباس به پرواز درآمده بودند توانستند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کنند.

خبرگزاری میزان - به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، در ادامه فاز عملیاتی رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش، جنگنده بمب افکن های F-4E و سوخو 24 نیروی هوایی ارتش که از پایگاه های نیروی هوایی به پرواز درآمده بودند پس از انجام عملیات سوختگیری هوایی از هواپیمای تانکر، توانستند اهداف از پیش تعیین شده در زمین و دریا را با موفقیت منهدم کنند.

این جنگنده‌ها با پرتاب بمب های 250 و 500 پوندی و شلیک موشک‌های ماوریک اهداف مورد نظر را منهدم کردند. همچنین، دراین مرحله از رزمایش جنگنده های نیروی هوایی ارتش با تیراندازی علیه اهداف، عملیات پشتیبانی هوایی از نیروی زمینی ارتش را با موفقیت اجرا کردند.

امیر سرتیپ شیخ با اشاره به سایر بخش‌های این عملیات بیان کرد: خلبانان نیروی هوایی ارتش توانستند با شلیک موشک های هوا به سطح نصر اهداف مورد نظر را منهدم کنند.

سخنگوی رزمایش در ادامه با اشاره به عملیات جنگنده های نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: در این رزمایش، نیروی هوایی با جنگنده های بمب افکن سنگین و هواپیماهای رهگیری که از پایگاه های مختلف به پرواز درآمده بودند باعث برتری هوایی بر نیروهای عمل کننده در منطقه شد.

وی ادامه داد: استفاده از موشک‌های بهینه شده ماوریک در این مرحله از رزمایش و همچنین اجرای عملیات توسط خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش از جمله نقاط قوت این مرحله از رزمایش بزرگ ارتش بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *