رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیر کل زندان‌های لرستان: ایجاد اشتغال برای زندانیان از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها است

10:26 - 09 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۳۴۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندانهای استان لرستان، گفت: یکی از اولویت‌های ستاره‌دار و مهم سازمان زندان‌ها ایجاد اشتغال وحرفه‌آموزی به زندانیان است که سرنوشت زندانی را در زمینه شیوه تفکر، ایجاد درآمد پایدار و در نهایت تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان متحول خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - مراسم تکریم و معارفه رئیس زندان مرکزی بروجرد با حضور عبدالمجیدکشوری مدیرکل زندان‌های استان لرستان، ابوالحسنی رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد برگزار شد.

عبدالمجید کشوری در این مراسم و در جمع کارکنان زندان بروجرد اظهارکرد: حضور مردم بصیر در مراسم تشییع شهدای گمنام در لرستان پربرکت، آگاهانه، معنادار و دارای پیام برای دوستداران و دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی بود.

وی این حضور با بصیرت مردم را برای همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی، مسئولیت‌آفرین دانست و افزود: تلاش مضاعف برای رفع نگرانی و دغدغه‌های مردم از جمله این مسئولیت‌ها است.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال در زندان‌های استان، اظهارکرد: یکی از اولویت های ستاره دار ومهم سازمان زندان‌ها ایجاد اشتغال وحرفه آموزی برای زندانیان است که سرنوشت زندانی را در زمینه شیوه تفکر، اندیشه و ایجاد درآمد پایدار و در نهایت تامین معیشت آنان وخانواده هایشان متحول خواهد کرد.

کشوری گفت: مدیریت و همکاران زندان‌ها در وهله اول خود را مددکار زندانیان و خانواده‌هایشان دانسته و تلاش می‌کنند تا با حرفه آموزی و توانمندسازی جامعه هدف در زندان‌ها سرنوشت زندانیان تغییر مثبت پیدا کرده و با یادگیری یک حرفه، توانمند به آغوش جامعه بازگردند که این يک هدف غایی و ارزشمند و مورد توجه دستگاه قضایی است که از برنامه ریزی‌های هدفمند سازمان زندان‌ها نیز هست .

مدیرکل زندان‌های استان لرستان، تصریح کرد: قطعا می توانیم در حوزه اشتغال وحرفه آموزی زندانیان استان لرستان گام های موثرتری برداریم که نتیجه آن به رضایتمندی جامعه هدف منجر شود و تا امروز ثابت کرده و توانسته ایم برای تعداد کثیری از مددجویان ایجاد اشتغال کنیم زیرا زندانی با پرداختن به اشتغال احساس مثبت و ارزشمندی خواهد داشت و به این باور خواهد رسید که می تواند معیشت خود وخانواده اش را پس از رهایی از زندان تامین کند.

کشوری گفت: ساماندهی زندانیان، تعامل با مراجع قضایی، تکریم ارباب رجوع، اقدامات فرهنگی و اشتغال در زندان بروجرد از اقدامات شاخص و اثر گذار دوره مدیریت پیشین در زندان بروجرد بوده است که انتظار می رود این روند در آینده شتاب و استمرار بیشتری داشته باشد.

ابوالحسنی رئیس دادگستری بروجرد نیز با اشاره با اقدامات سازنده آقای گلابتون در چرخه اصلاح و تربیت زندانیان گفت: با تعامل و همدلی بین دستگاه قضا و زندان سیاست های قوه قضاییه بخصوص سند توسعه قضایی به خوبی اجرا  می شود به همین دلیل در دوره مدیریت پیشین شاهد رشد شاخص ها  و توسعه برنامه ها فرهنگی، تربیتی، اشتعال، قضایی  وبخصوص کاهش جمعیت کیفری در زندان بروجرد بوده ایم.

سجاد بیرانوند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد نیز در خصوص الزام اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری گفت: توجه قضات به مجازات های جایگزین از مهمترین اولویت های سند توسعه قضایی است و این مهم باید مورد توجه قضات قرار گیرد.

همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از اقدامات گلابتون قدردانی و با ابلاغ حکم انتصاب صمد حیدری بعنوان رئیس زندان بروجرد معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها از کارگاه‌‌های اشتغال زندان‌های لرستان بازدید کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *