احتمال دیدار اردوغان، پوتین و بشار اسد

20:32 - 08 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۳۲۶۷
وزیر امور خارجه ترکیه از برنامه ریزی برای دیدار اردوغان، پوتین و اسد خبر داد و تاکید کرد: این دیدار برای دستیابی به یک راه حل در سوریه اهمیت دارد.

خبرگزاری میزان – طبق گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی از برنامه ریزی برای دیدار روسای جمهور ترکیه، روسیه و سوریه خبر داد و تاکید کرد: این دیدار برای دستیابی به یک راه حل در سوریه اهمیت دارد.

 وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه در مورد اجلاس سران سه کشور ترکیه، روسیه و سوریه، هنوز تاریخ مشخصی وجود ندارد،  افزود: ماه ژانویه برای برگزاری این دیدار خیلی زود است.

وی گفت:از این رو نمی توان اعلام کرد که این اجلاس در ژانویه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

چاووش اوغلو در ادامه اظهارات خود به نشست سه جانبه اخیر وزیران دفاع روسیه، ترکیه و سوریه اشاره کرد و گفت: این مذاکرات از نظر دستیابی به توافق بر سر نقشه راه حل و فصل سوریه حائز اهمیت است و تماس‌ها در این زمینه ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه نشست وزرای دفاع سه کشور مفید بود، افزود: ما معتقدیم که تعامل با مقامات سوریه برای دستیابی به توافقی که ثبات و صلح پایدار را تضمین کند، اهمیت دارد و این تماس‌ها همچنین برای دستیابی به اجماع میان حکومت سوریه و مخالفان در مورد نقشه راه دستیابی به یک توافق مهم است.

گفتنی است، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تاریخ ۱۵ دسامبر گفته بود که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داده است تا دیداری بین سران ترکیه، روسیه و سوریه برگزار شود.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *