۸۵۰ زندانی استان فارس با استفاده از ظرفیت پابند الکترونیک از زندان آزاد شدند

14:09 - 08 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۳۰۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با رئیس کل دادگستری استان فارس دیدار کرد.

خبرگزاری میزان - مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با حضور مدیرکل زندان‌های فارس، مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان‌های تهران و فارس و تعدادی از مسئولان بنیاد تعاون کشور با رئیس کل دادگستری استان فارس دیدار و بر ضرورت توسعه و ایجاد اشتغال برای زندانیان در کارگاه‌های بیرون از زندان و استفاده از ظرفیت مراقبت‌های الکترونیک تاکید شد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در این دیدار، راه اندازی ۳ کارگاه بزرگ اشتغالزایی برای زندانیان در این استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ایجاد اشتغال زندانیان، امنیت جامعه را تضمین می‌کند اگر زندانی در زندان حرفه و کاری یاد بگیرد پس از آزادی با مشکل مواجه نمی‌شود و احتمال بازگشت مجدد مددجو به زندان کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: برای اشتغالزایی زندانیان از تمام ظرفیت و توان مجموعه قضایی استفاده می‌کنیم تا آمار زندانیان مشغول به کار تا پایان سال به سه هزار نفر برسد.

بیشتربخوانید

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: بروز عینی احقاق حق و اجرای عدالت اجرای احکام است

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: امیدوارم تا با همت قضات استان، تعداد اشتغال به کار زندانیان در سال آینده به ۵ هزار نفر برسد.

وی افزود: هم اکنون تعداد ۸۵۰ زندانی در استان از ظرفیت پابند الکترونیک استفاده می‌کنند که در حال تلاش برای افزایش این تعداد و تحقق برنامه پیش بینی شده امسال در این حوزه هستیم تا زندانیان بیشتری بتوانند از این تسهیلات قضایی استفاده و در کنار خانواده‌هایشان باشند.

رئیس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد: در تلاش هستیم با همت خیرین زمینه آزادسازی زندانیان زن را در اندرزگاه‌های نسوان فراهم کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *