رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: بروز عینی احقاق حق و اجرای عدالت اجرای احکام است

9:50 - 08 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۲۶۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: باید با تلاش برای اجرای صحیح و دقیق احکام با روی گشاده و برخورد مناسب طعم شیرین احقاق حق را به مردم بچشانیم.

خبرگزاری میزان - عصر روز چهارشنبه 7 آذر ماه جلسه بررسی مسائل و مشکلات اجرای احکام مدنی متمرکز محاکم و شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه و قدردانی و تشکر از همکاران قضایی و اداری شاغل در آن‌ها با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه بیان کرد: دیروز بار دیگر شهر، استان و کشور به عطر شهداء و نسیم شهادت معطر شد و مردم ولایت مدار استان با حضور بی نظیر خود در مراسم تشییع شهداء به مانند همیشه بار دیگر نشان دادند که دنبال رو راه شهداء و پشتیبان ولایت و انقلاب خود هستند و با این حضور عظیم خود باطل السحر توطئه‌های خرابکارانه‌ای شدند که دشمنان، ضد انقلاب و منافقین به خیال خام خود قصد ضربه زدن به این نظام مقدس را داشتند.

وی افزود: تکلیف همه ما در مقابل شهداء، ادامه دادن راه آن‌ها در دفاع از آرمان‌های انقلاب و پشتیبانی از ولایت و نظام است و این بدست نمی‌آید مگر اینکه هر کس در حوزه کاری خود در هر سنگری که است به درد مردم برسد و راه خدمت را در پیش بگیرد و یکی از سنگرهای مهم خدمت رسانی به مردم، سنگر احقاق حقی است که توفیق خدمت در آن را داریم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: قطعاً مجموعه قضایی ظرفیت بسیار بالایی در ایجاد رضایتمندی دارد و تک تک همکاران با روحیه جهادی در سنگر احقاق حق تلاش می‌کنند و اجرای احکام در این بین از این لحاظ که محل اجرای عدالت و احقاق حق و بروز عینی و نمود ملموس اجرای عدالت و احقاق حق است اهمیت بسیاری دارد، چرا که مردم طعم شیرین عدالت را در اجرای احکام می‌چشند که این بسیار ارزشمند است.

وی افزود: حق، حق است و کم و زیاد ندارد و شما وسیله اجرای عدالت و حق هستید و این کار شما با همه کمبودها بسیار ارزشمند است و لذت کار نیز در سختی آن هست و ما به عینه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم که با ایمان قلبی به خداوند توانستیم با دست خالی پیروز و سربلند باشیم.

عتباتی در ادامه خطاب به کارکنان قضایی و اداری شاغل در اجرای احکام مدنی اظهار کرد: اجرای احکام جزء مجموعه‌های ارزشمند با همکاران پاکدست است که نیاز است درک واقع بینانه‌ای از ارزش کار و خدمتی که می‌کند تقویت شود و با توجه به اینکه در اجرای احکام کار فنی و تخصصی انجام می‌شود که اثرات آن بر جامعه ملموس است و باید با تلاش برای اجرای صحیح و دقیق احکام با روی گشاده و برخورد مناسب طعم شیرین احقاق حق را به مردم بچشانیم.

بیشتربخوانید

استان کرمان پایلوت فعالیت حدنگاری اراضی کشاورزی در سطح کشور می شود

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ضمن بیان موارد مبتلابه و ارائه توصیه‌هایی در مورد آن‌ها به تقویت واحد‌های مصالحه در اجرای احکام کیفری و مدنی تاکید کرد و گفت: باید از اهرم‌های سازشی حتی خارج از مجموعه قضایی استفاده کرد، چرا که کار اجرای عدالت و احقاق حق یک کار انسانی و عاطفی است.

عتباتی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان قضایی و اداری اجرای احکام برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این جلسه محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، ابراهیمی مدیر کل دادگاههای عمومی و انقلاب ارومیه، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان، اسدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان و سایر مسئولان به بیان مطالبی پرداختند و پس از آن هر یک از اعضای حاضر به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند که عتباتی رئیس کل دادگستری استان دستورات لازم را در خصوص رفع مشکلات صادر و در پایان مراسم با تقدیم لوح تقدیر و هدیه ای توسط عتباتی رئیس کل دادگستری استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *