رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تایمز: سوء استفاده از کارگران خارجی در عربستان ادامه دارد

14:47 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۹۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
عربستان به آزار و اذیت کارگران خارجی در این کشور همچنان ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان – یک گزارش جدید نشان می‌دهد که برده‌داری مدرن و سوء استفاده از کارگران خارجی در عربستان همچنان ادامه دارد.

گزارش جدید «تایمز» نشان می‌دهد که کارگران خانگی در عربستان، علی‌رغم برخی اصلاح امور ادعایی در زمینه کار در این کشور، همچنان از سوی کارفرمایان خود از آزار و اذیت رنج می‌برند.

این گزارش می‌گوید که کارگران مهاجر توسط کارفرمایان خود در عربستان هدف آزار جسمی، ذهنی و جنسی قرار می‌گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است تغییرات عمده‌ای که عربستان برای کارگران مهاجر خود در سال 2021 اعلام کرده شامل همه کارگران نمی‌شود و «آزادی های جدید» تنها به گروه کوچکی از کارگران خارجی داده شده است.

عربستان زمانی که صحبت از حقوق کارگران مهاجر می‌شود، پیشینه وحشتناکی دارد؛ کارگرانی که مجبورند ساعت‌های طولانی کار کنند و همواره مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

عربستان وعده داده بود که برخی تغییرات را در مارس 2021 اجرا کند و با این حال، این تغییرات ادعایی برای 3.7 میلیون کارگر خانگی اعمال نمی‌شود، زیرا آنها از قوانین کار این کشور مستثنی هستند.

جدیدترین گزارش همچنین خاطرنشان کرد که چهار میلیون زن و مردی که به عنوان کارگر خانگی، کشاورز و راننده در عربستان کار می‌کنند «هنوز محدود هستند».

عربستان سابقه حقوق بشری وحشتناکی در این زمینه دارد؛ ریاض به بازداشت هزاران مهاجر آفریقایی و رفتار بسیار غیرانسانی و وحشتناک با آنها متهم است.

قدرت‌های غربی به دلیل وابستگی زیاد به نفت و فروش میلیاردها دلار تسلیحات به این کشور، سابقه طولانی در نادیده گرفتن جنایات فجیع و نقض حقوق بشر در عربستان سعودی دارند.

«سیستم کفالت» عربستان به کارگران خارجی اجازه می‌دهد تا در عربستان، زندگی و کار کنند؛ با این وجود اقدامات کافی برای اجرای این قانون انجام نشده است.

این گزارش تایمز فاش کرد: چندین قاچاقچی انسان اعتراف کرده‌اند که در صورت «تقاضای» قربانیان خود از «تنبیه بدنی» برای مجازات قربانیان خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *