درخواست‌ها از عربستان برای پایان دادن به جنایات علیه مهاجران

9:27 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۴۸۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نهادهای حقوق بشری از عربستان می‌خواهند تا به جنایات خود علیه پناهجویان پایان دهد.

خبرگزاری میزان - یک گروه حقوق بشر یمنی، عربستان را به دلیل بدرفتاری غیرانسانی و تحقیرآمیز با مهاجران و پناهجویان مورد انتقاد قرار داده و خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد نقض حقوق بشر و محاکمه همه افرادی شده که مسئول این جنایات هستند.

به گزارش «المسیره»، سازمان حقوق و آزادی‌های انسان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه «علی عاطف العلیی»، تبعه یمنی، اخیرا توسط نیروهای رژیم سعودی در نزدیکی محل کارش دستگیر و به مکانی نامعلوم برده شده است

این تبعه یمنی چندین بار مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تا حد مرگ مورد شکنجه قرار گرفته است.

این سازمان می‎گوید که «علی عاطف» قبل از اینکه از 9 سپتامبر ارتباط او را با خانواده‌اش قطع کنند، به خانواده‌اش در یمن گفته بود که تهدید به مرگ می‌شود.

جسد او سرانجام از ایستگاه پلیس «المنار» در «ریاض»،  پایتخت عربستان پیدا شد.

سازمان حقوق و آزادی‌های انسان خواستار تحقیقات عمیق در مورد جنایات عربستان علیه مهاجران شد تا به این گونه سوء استفاده‌ها پایان داده شود و همه مسئولین این جنایات مجازات شوند.

این بیانیه چند روز پس از آن منتشر می‌شود که شبکه تلویزیونی المسیره تصاویر ویدئویی از گور دسته جمعی مهاجران آفریقایی که به دست مرزبانان سعودی کشته شده‌اند منتشر کرد.

این فیلم تصاویری از یک گور دسته جمعی حاوی اجساد ده‌ها شهروند اتیوپیایی را نشان می‌دهد که قربانی شرارت نیروهای سعودی شده‌اند.

المسیره به نقل از بازماندگان می‌گوید: سربازان سعودی عمدا ده‌ها مهاجر اتیوپیایی را در اتاقی جمع کرده و آن را به جریان برق وصل کردند.

بازماندگان می‌گویند که مرزبانان سعودی با استفاده از گلوله‌های خمپاره مهاجران را از فاصله نزدیک هدف قرار می‌دهند و هر روز حدود پنج مهاجر را در مرز می کشند و تعداد زیادی را مجروح می کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *