رئیس کل دادگستری بوشهر: قضات و وکلا باید در راستای حفظ و ارتقای جایگاه دستگاه قضایی تلاش کنند

14:31 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۹۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: در راستای حفظ و ارتقای جایگاه دستگاه قضایی وکیل و قاضی باید تلاش کنند زیرا در دستگاه قضایی درجهت احقاق حق مردم مورد اعتماد جامعه هستند.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز در نشست با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری بوشهر با عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) بنقش وکلا در رسیدگی دعاوی اشاره کرد و گفت: از ورود وکیل به پرونده های قضایی استقبال می کنیم زیرا وکیل فردی است مسلط به قوانین که می تواند به روند رسیدگی ها کمک کند.

وی افزود: همانطور که رعایت شان و احترام قضات مورد تاکید است رعایت شان و احترام به وکلا نیز اهمیت دارد که با این امر به ارتقای جایگاه دستگاه قضایی نیز کمک می شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به اعمال ماده 477 اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه های مردم استان  پذیرش ماده 477 بود که با رویکرد جدید مدیریتی در دادگستری استان بوشهر این امر صورت می گیرد که بهمین منظور ابلاغاتی برای 6 نفراز قضات مجرب دادگاه تجدیدنظر بصورت ویژه صادر شده تا بابررسی دقیق  در خصوص این قبیل پرونده‌ها اعلام نظر کنند تا حق کسی پایمال نشود.

مهر انگیز در ادامه با اشاره به رعایت اخلاق در امر قضاوت، افزود: هر چند شرایط کار قضایی سخت است و با شلوغی کار مواجهه هستیم ولی توجه به  رعایت اصول اخلاق و حفظ کرامت افراد و نحوه برخورد مناسب در کار قضاوت و حتی کار وکالت امری ضروری و مهم است.

وی با اشاره بحفظ سلامت در مجموعه دستگاه قضایی، گفت: در راستای حفظ و ارتقای جایگاه دستگاه قضایی وکیل و قاضی باید تلاش کند و از یک سری لغزش‌ها ، آسیب‌ها و انحرافات جلوگیری کنند زیرا دستگاه قضایی در جهت احقاق حق مردم مورد اعتماد جامعه هستند.

وی با اشاره به نقش وکلا در تهیه لوایح و قوانین، و گفت: با توجه به دانش و تجربه بسیار ارزشمند وکلا می توان از این ظرفیت در جهت تهیه لوایح و قوانین استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهردراین نشست به ساماندهی موسسات حقوقی و داشتن توانایی حقوقی لازم اشاره کرد و گفت: باید در خصوص نظارت‌ها و استعلامات موسسات حقوقی اهتمام ویژه صورت پذیرد.

مهرانگیز به موضوع تعامل آموزش مورد بحث در این نشستف گفت: با تعامل دوطرفه واحد آموزش دادگستری استان بوشهر و واحد آموزش کانون وکلای استان می توان از ظرفیت های علمی و حقوقی با استفاده از برنامه های علمی و پژوهشی و آموزشی  برای قضات، وکلا و کارآموزان بهره برد.

وی در ادامه به موضوع مورد بحث در خصوص محل و جایگاه وکلای معاضدتی در دادگستری استان بوشهر، افزود: سریعا دستور راه‌اندازی این اتاق داده خواهد شد تا با تسهیل در کار این وکلا با سهولت بیشتر یاری‌گرمردم نیازمند معاضدت باشند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در خصوص تعامل بین روابط عمومی 2 مجموع دادگستری استان بوشهر و روابط عمومی کانون وکلا، گفت: می توان با هم افزایی بیشتر و تعامل ضمن اجرای برنامه‌های مشترک و مختلف در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به عموم مردم با استفاده از ظرفیت موجود علمی و حقوقی كه هم در دادگستری و هم در كانون وكلا وجود دارد با داشتن برنامه‌های مشترك و ابزارهای آموزشی و رسانه ای گام برداریم كه دراین زمینه رسانه ملی صدا و سیما  نیز نقش مهم و اثر گذاری در این خصوص  می تواند ایفا کند.

بیشتربخوانید:

حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای ۶۵۰ زندانی استان بوشهر/ ۶۲۰ گواهینامه مهارتی معتبر برای زندانیان صادر شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری وکلا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *