حقایق تکان‌دهنده درباره صنعت زندان‌های خصوصی آمریکا

11:44 - 06 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۰۵۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم زندان‌های آمریکا تبدیل به یک تجارت شده است که در آن زندانی‌ها محصول به حساب می‌آیند.

خبرگزاری میزان - بی‌آنکه بسیاری بدانند، سیستم زندان‌های آمریکا تبدیل به یک تجارت شده است که در آن زندانی‌ها محصول به حساب می‌آیند؛ سیستمی که شباهت‌های تکان‌دهنده‌ای با یکی دیگر از تجارت‌های مبتنی بر انسان در گذشته آمریکا دارد: برده‌داری.

به گزارش «تروث اوت»، در اواخر سال 2013، گزارش جدیدی از In the Public Interest (ITPI) نشان داد که شرکت‌های اداره کننده زندان‌های خصوصی آمریکا در حال بستن قراردادهایی با ایالت‌ها هستند که حاوی بندهایی هستند که نرخ بالای زندانیان را تضمین می‌کنند؛ گاهی اوقات تا ظرفیت 100 درصد این زندان‌ها.

این بدان معناست که ایالت‌ها موافقت می‌کنند که جریان ثابتی از زندانیان را در اختیار شرکت‌های اداره کننده زندان‌های خصوصی قرار دهند؛ خواه این سطح از فعالیت مجرمانه وجود داشته باشد یا وجود نداشته نباشد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که این رابطه بین مقامات دولتی آمریکا شرکت‌های خصوصی اداره کننده زندان‌ها، سازمان‌های مجری قانون را تشویق می‌کند تا از تاکتیک‌های پنهانی استفاده کنند و اغلب گروه‌های اقلیت و محروم را هدف قرار ‌دهند تا سلول‌های این نوع زندان‌ها را پر کنند.

این گزارش قراردادهای رد و بدل شده بین شرکت‌های اداره کننده زندان‌های خصوصی و دولت‌های ایالتی و محلی را مستند می‌کند که یا نرخ اسکان زندانیان در این زندان‌ها را تضمین می‌کند (که اساساً سهمیه زندانی را ایجاد می‌کند) یا مالیات‌دهندگان را مجبور می‌کند تا برای تخت‌های خالی در صورت کاهش جمعیت زندان به دلیل کاهش میزان جرم و جنایت یا عوامل دیگر، هزینه پرداخت کنند.

در نتیجه اکنون بیش از دو میلیون نفر در آمریکا پشت میله‌های زندان‌ها زندگی می‌کنند.

این رقم نیم میلیون بیشتر از چین است، که پنج برابر آمریکا جمعیت دارد. بسیاری از زندانیان در آمریکا به دلیل جرایم غیرخشونت آمیز و مشکلاتی که از طریق برنامه‌های توانبخشی یا آموزشی بهتر برطرف خواهد شد، زندانی می‌شوند.

بدترین بخش این است که زندانیان پس از حبس شدن توسط صنعت زندان آمریکا، مجبور می‌شوند برای درآمدی ناچیز در زندان‌ها کار کنند و نیروی کار ارزان برای برخی از سودآورترین شرکت‌های جهان، از جمله ارتش این کشور، فراهم کنند.

صنعت زندان فدرال آمریکا 100 درصد كلاه‌های نظامی، كمربندهای مهمات، جلیقه‌های ضد گلوله، برچسب‌های شناسایی، پیراهن، شلوار، چادر و كیف برای ارتش را تولید می‌كند.

همراه با تجهیزات جنگی، زندانان 98 درصد از کل بازار خدمات مونتاژ تجهیزات ارتش آمریکا را تامین می‌کنند.

وقتی می‌توانید این نوع نیروی کار را با کمتر از یک دلار در روز دریافت کنید، پس می‌توان به راحتی انگیزه دولت آمریکا را برای زندانی کردن افراد مشاهده کرد و همه این‌ها با هزینه مالیات‌دهندگان آمریکایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *