لاوروف: روسیه از شر سیستم مالی غرب خلاص می‎شود

14:25 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۷۹۰
وزیر خارجه روسیه می‎گوید این کشور از شر سیستم مالی غرب خلاص می‎شود اما به زمان نیاز دارد.

خبرگزاری میزان - «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه گفت که کشورش از شر سیستم مالی غرب خلاص خواهد شد، اما این کار به زمان نیاز دارد.

«لاوروف»، اظهار کرد: ما برای رسیدن به استقلال کامل کشورمان هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد و روسیه از شر سیستم مالی غرب خلاص خواهد شد، اما به زمان نیاز داریم.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری گفت که واشنگتن می خواهد از دلار برای جذب بازارها به نفع خود استفاده کند.

در همین حال «میخائیل گالوزین»، معاون وزیر خارجه روسیه، می‎گوید که اقدامات کی‌یف، نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» را به خطر می‌اندازد و ممکن است به فاجعه منجر شود.

به گزارش «تاس»، «گالوزین» گفت: در مجموع، ما هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم ایده ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در نهایت اجرایی شده و خطر فاجعه در تاسیسات هسته‌ای را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که منطق در اوکراین غالب شود و کی‌یف متوجه شود که به خطر انداختن نیروگاه هسته‌ای و زیرساخت‌های آن غیرمسئولانه است، زیرا چنین اقداماتی می‌تواند به مخرب‌ترین عواقب منجر شود.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو مایل است هر چه سریع‌تر منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ایجاد شود.

به گفته وی، این تاسیسات در حال حاضر تحت کنترل ما است و توسط یک شرکت روسی بهره‌برداری می‌شود؛ در این راستا، ما بسیار علاقه‌مندیم که نیروگاه هسته‌ای بدون مشکل و ایمن کار کند.

این مقام مسکو در بخش دیگری گفت که روسیه از تلاش‌های میانجیگری «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با هدف پیشرفت در این موضوع قدردانی می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *