رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارزیابی مدیر تیم‌های ملی از وزنه‌برداری بانوان از 6 ماه سرپرستی در این حوزه

12:52 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۶۰۱
مدیر تیم‌های ملی فدراسیون وزنه‌برداری بانوان گفت: ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا نسبت به قبل افزایش رکورد داشتند و برای اولین بار در یک وزن قهرمان آسیا شدیم.

خبرگزاری میزان - مدیر تیم‌های ملی فدراسیون وزنه‌برداری در مصاحبه‌های متعدد خود طی 6 ماهی که از دوران سرپرستی این فدراسیون گذشته، به دور از رویاپردازی و وعده‌های انتخاباتی و بر اساس ظرفیت و پتانسیل موجود، همواره خاطر نشان کرده است که وزنه‌برداری بانوان آنگونه که 5 سال قبل استارت خورد و شکل گرفت، هنوز فاصله زیادی تا نقطه اوج و جدول A جهانی فاصله دارد بنابراین دست کم تا چند سال آینده «ارتقای رکوردها» مهمترین برنامه پیش رو خواهد بود.

همچنین کسب سهمیه المپیک که اتفاقی تاریخی در وزنه برداری بانوان خواهد بود، مهمترین انگیزه‌ای است که مدیر پرافتخار تیم های ملی و سرمربی تیم پر مدال ایران در المپیک لندن را همچنان  در راس کادر فنی تیم های بانوان نگه داشته است.

کوروش باقری با مروری بر عملکرد بانوان در بازه شش ماهه دوران سرپرستی سجاد انوشیروانی در فدراسیون وزنه‌برداری اظهارداشت: در تمام مسابقاتی که حضور داشتیم شامل بازی‌های کشورهای اسلامی (قونیه)، مسابقات قهرمانی آسیا (بحرین) و مسابقات جهانی (کلمبیا)، خیلی‌ها افزایش رکورد داشتند. این نقطه قوت ما بود که جامعه وزنه‌برداری بانوان متوجه شد نگاهی که فدراسیون جدید به مردان دارد، با همان نگاه به بخش بانوان نیز رسیدگی می‌کند.

به گفته باقری تمام ملی پوشان بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا (بحرین) نسبت به قبل (بازی های کشورهای اسلامی) افزایش رکورد داشتند و برای اولین بار در یک وزن قهرمان آسیا شدیم که حاصل زحمات و مدال طلای سیده الهام حسینی در دسته 81 کیلوگرم بود. بعد از آسیایی سعی کردیم فضا را بازتر کنیم و 2 نفر از کسانی که در رکوردگیری عملکرد بهتری داشتند به اردوی بزرگسالان دعوت شدند.

وی ادامه داد: در اردوی شش هفته‌ای بزرگسالان، افزایش رکورد بچه ها به وضوح دیده می‌شد به همین دلیل به این جمع بندی رسیدیم که با 4 نفر در مسابقات جهانی حضور پیدا کنیم. رکورد این افراد در تمرینات افزایش قابل توجهی داشت، اما 2 نفر برای اولین بار در تورنمنت خارجی حضور پیدا می کردند. الهام حسینی قبلا در مسابقات جهانی حضور یافته بود و الهه رزاقی در مسابقه آسیایی هم بود، اما در قهرمانی جهان آنقدر که مد نظر ما بود و در تمرینات به آن رسیدیم، اتفاق نیفتاد. البته به جز یکضرب الهام حسینی که دلایل مختلفی دارد و در جلسه کمیته فنی صحبت خواهیم کرد.

*برنامه تیم های بانوان در شروع فصل جدید وزنه برداری

شروع سال جدید میلادی، برگزاری انتخابات مجمع و پایان دوره سرپرستی همچنین برگزاری مسابقات قهرمانی لیگ جوانان و بزرگسالان بانوان بعد از یک وقفه طولانی، فصل تازه ای را دست کم در بخش بانوان رقم خواهد زد.

باقری درباره برنامه‌های تیم‌های بانوان در سال پیش رو اظهارداشت: به جز فعالیت‌های داخلی از جمله مسابقات قهرمانی جوانان و بزرگسالان کشور که در کمتر از 3 ماه آینده برگزار می‌شود، بنا داریم که یک ماه تا یک ماه و نیم دیگر اردوهای تیم ملی را در هر سه رده سنی استارت بزنیم. با توجه به این که مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در فروردین برگزار می شود، تمرکز ما ابتدا روی این رده سنی است.

وی تصریح کرد: با ارزیابی رکوردهای ثبت شده در مسابقات قهرمانی نوجوانان در خرم آباد و سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر، پنج نفر را انتخاب کرده‌ایم. در رده جوانان منتظر هستیم که مسابقات قهرمانی جوانان هم برگزار شده و تعدادی از جوانان هم انتخاب می شوند. در مورد ترکیب تیم ملی بزرگسالان، تمام افرادی که در سه تورنمنت خارجی امسال حضور داشتند مورد ارزیابی قرار گرفته و در خدمت کسانی خواهیم بود که آماده تر باشند. قطعا سال آینده سالی است که استخوان بندی و نفرات اصلی بزرگسالان تا حدود زیادی باید شکل بگیرد.

*کادرفنی تیم ملی بانوان

مدیر تیم‌های ملی فدراسیون وزنه‌برداری بانوان گفت: از حضور مربیان در کنار تیم ملی استقبال می‌کنیم و هیچ منعی ندارد که تعداد بیشتری از مربیان در اردوها حضور داشته باشند، اما هر کسی باید وظایف خود را انجام دهد. بنابراین این موضوعی است که باید کمیته آموزش و فدراسیون برای آن برنامه ریزی داشته باشد.

باقری در خاتمه تصریح کرد: کمیته آموزش ظاهرا کارهایی صورت داده اما من به شخصه شناخت وسیعی ندارم که چه کسانی فعالیت بیشتر یا کمتری دارد، اما سعی کردیم آنهایی که می شناسیم کنار تیم باشند. چنانچه قبلا خانم مینا عصفوری از خراسان در کنار ما بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *